שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    אם תשחקו, אין זו אגדה!

    לטיול יצאנו - מה נאכל?

    מפגשים, למרות הכל

    15 בפברואר 2016

    השבוע ציינו 120 שנה לפרסום הספר "מדינת היהודים" של הרצל שהתניע את הרעיון של מדינת ישראל. אז איך מפגישים את ילדי ישראל 2016 עם ספר שנכתב לפני כל כך הרבה שנים?

    יום הרצל, נועד להנחיל לדורות את מורשתו ופועלו של חוזה המדינה, בנימין זאב הרצל, ומצוין בישראל מאז 2004. השנה, יציינו בישראל 120 שנים לפרסום הספר המפורסם של הרצל, "מדינת היהודים", ובמעגל תנועות הנוער הציוניות-חלוציות-מגשימות יקיימו במהלך השבוע שיעורי חברה במעל 150 בתי ספר ברחבי הארץ לכיתות ד'-ו'. היום, על רקע המחלוקת הציבורית בנוגע לאופן בו מלמדים נושאים כמו אזרחות והיסטוריה – לימוד ערכי של ספר משמעותי לעם היהודי כמו "מדינת היהודים" הוא חשוב מאי פעם.
    במסגרת הפעילות, חשבו בנוער העובד והלומד ובמחנות העולים איך אפשר להפוך את התכנים של "מדינת היהודים", אשר מתאר את המתווה להקמת "החברה הטובה" ליהודים בא"י, לנגישים יותר בעבור הילדים ובני הנוער בישראל. בתנועות הפיקו משחק לוח ענק בסגנון "סולמות ונחשים" עם טוויסט – "מנופים וכוכבים". הרעיון הוא לעודד את התלמידים להכיר את מורשתו של הרצל דרך חלוקת הכיתה למספר קבוצות המתחרות ביניהן – מי תצליח ראשונה לעזור ל"הרצל" שלה לעלות לישראל. התלמידים מתקדמים בלוח בעזרת חיילי משחק בדמותו של הרצל המחופש למקצועות שונים: ספורטאי, בנאי, רופא וכדומה. במסגרת המשחק התלמידים מגיעים למנופים אשר מרימים אותם במעלה הלוח או נוחתים על כוכבים שבהם הם מגלים את אחד מעקרונותיו של הרצל ל"חברה הטובה" באמצעות כרטיסיות מעוצבות. המשחק מיועד לבתי הספר היסודיים בעוד שבחטיבות הביניים יעבירו המדריכים מצגת טריוויה שנבנתה במיוחד ליום הרצל.


    בחלק גדול מהכיתות אף יקיימו פעילות אחר הצהריים תחת הכותרת של "הקונגרס הכיתתי הראשון" – פעילות של הורים וילדים שלומדים ביחד על הרצל ומציעים הצעות חדשות משלהם לחברה הטובה כפי שהם רואים אותה. מה הם היו מכניסים לספר מדינת היהודים במידה והם היו אלו שכותבים אותו היום? ההצעות הטובות ביותר יפורסמו בעמוד הפייסבוק של הנוער העובד והלומד.
    "להרצל הייתה תכנית מצוינת להקים כאן חברה טובה, צודקת ושיווניות, אין צורך להרים ידיים ולוותר על התוכנית הזו, אבל צריך לעבוד קשה כדי ליישם אותה" אומר ערן וינטר, רכז ההדרכה בנוער העובד והלומד. "השקענו הרבה מחשבה בהפקת משחק מעוצב ואטרקטיבי אשר יעודד את בני הנוער להכיר את הרעיונות של הרצל. המשחק הוא דרך טובה לחבר ולעורר בני נוער רבים לנושא, אני מאמינן שהוא יגרה אותם לדעת יותר."
    יותר מ-400 מדריכים צפויים להגיע ל-150 בתי ספר יסודיים בכל רחבי הארץ ולהעביר שיעורי חברה ליותר מ-20,000 תלמידים. לטובת שיעורי החברה בשבוע הפעילות ליום הרצל הופקו כ-450 ערכות משחק מקוריים.



    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!