שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    אני עובד שנתיים בבית קפה ומתגייס. מה מגיע לי?

    מונעים ממני לשבת בעבודה - מה אפשר לעשות?

    בתי מתפטרת אחרי חצי שנה עקב גיוס

    29 ביולי 2013

    היי, אני עובד כשנתיים בבית קפה בראשון לציון. בעוד כמה חודשים אני מתגייס ורציתי לדעת אם מגיעים לי דמי פיצויים כתוצאה מהגיוס? אם כן, איך אני יודע כמה? תודה רבה, אביב.

    שאלה:
    היי, אני עובד כשנתיים בבית קפה בראשון לציון. בעוד כמה חודשים אני מתגייס ורציתי לדעת אם מגיעים לי דמי פיצויים כתוצאה מהגיוס? אם כן, איך אני יודע כמה?
    האם לעובדה שבית הקפה התנתק מהחברה שהיה חלק ממנה (עדיין אותם בעלים), והפך לבית קפה עצמאי, לפני כחודשיים משפיעה על דמי הפיצויים? (הבנתי שבכדי לקבל פיצויים צריך לעבוד יותר משנה, אבל במסגרת החברה החדשה אני עובד רק כחודשיים). תודה רבה, אביב.
    תשובה:

    שלום אביב,

    כל עובד שעובד למעלה משנה אצל מעסיק אחד או במקום עבודה אחד ומפוטר זכאי לקבל פיצויי פיטורים.

    כמה? משכורת חודשית אחת בגין כל שנת עבודה (וחלק של משכורת עבור חלק משנה).

    רגע… אם אני מתפטר בגלל הגיוס, לא מגיע לי?

    יש כמה חריגים בהם גם מי שמתפטר זכאי לפיצויי פיטורים. אחד מהחריגים הוא גיוס לצה"ל, יציאה לשירות אזרחי ושירות לאומי ויציאה לשנת שירות.

    החוק קובע שכשעובד עובד באותו מקום עבודה, גם אם המעסיק התחלף, המעסיק האחרון שמפטר (או שאצלו העובד מתפטר) חייב לשלם את תשלום מלוא פיצויי הפיטורים עבור כל תקופת העבודה של העובד. לכן אתה זכאי לפיצויי פיטורים מלאים מהמעסיק הנוכחי שלך.

    השאלה האחרונה היא כמה זמן לפני הגיוס "מותר" לך להתפטר ושעדיין תהיה זכאי לפיצויי פיטורים? אין לזה תשובה מדוייקת. ההתפטרות צריכה להיות בגלל הגיוס ובזמן הקרוב למועד הגיוס. אני מעריך שאם תתפטר חודש לפני הגיוס – תהיה זכאי.

    חשוב מאד! להודיע מראש ובכתב על ההתפטרות. חשוב לכתוב במכתב ההתפטרות שהסיבה להתפטרות היא עקב הגיוס. תכתוב גם שבגלל שאתה מתפטר בגלל הגיוס אתה זכאי לפיצויי פיטורים (לא כל המעסיקים מכירים את זה).

    בהצלחה.

    באתר שלנו ניתן למצוא תקציר של זכויות העובד שלך, חוקי העבודה ודיני העבודה, שאלות ותשובות וכן אפשרות לרשום את שעות העבודה ב"כספומטר" ולהגיש תלונה דרך האתר.

     

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!