שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    בוחרים לעבוד בכבוד

    להיפגש, להסכים ולשנות יחד

    החלטות מזכירות בנושא כלליות

    14 באוקטובר 2018

    כל כמה שנים יש מערכת בחירות בישראל. רבים מבני הנוער שעובדים בפעילות הבחירות – מחלקים פלאיירים, תולים שלטים, ממריצים בוחרים ועוד – לא מקבלים את מה שהובטח להם על ידי המעסיקים: גזל של שכר עבודה, אי-מתן זכויות המגיעות לעובדים, התעלמות וניתוק טלפונים ועוד.

    חודש לפני הבחירות לרשויות המקומיות אפשר כבר לראות שלטים הקוראים אלינו מכל עבר להצביע למועמד כזה או אחר, פלאיירים מחולקים, שלטים נתלים על כל לוח מודעות. עבור רובינו זה לא כזה מעניין. מה שרבים לא יודעים, הוא שאת העבודה הקשה הזו עושים אלפי בני נוער ששמחו למצוא עבודה בסוף הקיץ או בחופשות החגים.

    לצערנו, אותם בני נוער המשתתפים בפעילות המקדימה במערכות הבחירות בישראל, העומדים שעות תחת השמש הקופחת ומחלקים חומרי הסברה, מתמרצים בוחרים, מטפסים לגובה כדי לתלות שלטים ועוד, אולם כאשר מגיע המועד לתשלום שכרם, רבים מהם לא מקבלים את השכר כלל.

    לקראת הבחירות המקומיות שיתקיימו בסוף החודש, חשוב לזכור:

    • לא מתחילים לעבוד בלי טופס קבלה לעבודה בו רשום: היקף המשרה שלכם, השכר שאתם אמורים לקבל (לפחות מינימום!), הפרטים האישיים שלכם, הפרטים של הרשימה. צלמו את הטופס.
    • לא חותמים בלי לקבל שכר – יכול להיות שיבקשו מכם לחתום על אישור שקיבלתם את שכרכם, גם כשלא שילמו לכם אותו. אם מבקשים מכם דבר כזה – תסרבו.
    • יודעים אצל מי עובדים – הקפידו לדעת ולרשום: שם הרשימה, שם העומד בראשה, פרטי המעסיק.
    • רושמים לעצמכם את השעות – תאריך, שעת התחלה, שעת סיום, אורך ההפסקה.
    • בנוסף – לכל שאלה או בעיה תיצרו קשר עם הסתדרות הנוער העובד והלומד, בטלפון: *1121 או בדף הפייסבוק שלנו: הנוער העובד והלומד.

     

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!