שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    בשביל שירה: ממשיכים את המאבק בהומופוביה

    כשכולם מדברים על זה שהם לא רוצים לגור כאן - יש עדיין ציונות?

    בגיל 15 התאהבתי בבחור.

    17 במאי 2016

    הפעילות החינוכית של התנועה לציון יום הבינלאומי נגד הומופוביה (17.5) תוקדש לזכרה של שירה בנקי ז"ל. פעולות נגד הומופוביה יעברו בכל רחבי הארץ לעשרות אלפי חניכים.

    בוועידה העשירית שהתקיימה בקיץ 2015, התקבלה החלטה ברוב מוחץ שעל התנועה להיאבק בהומופוביה, בין היתר באמצעות ציון יום הבנ"ה. באותם שעות בהם התקיימה הועידה, כשחניכי התנועה בעיצומם של דיונים בנושא החלטות ודילמות על החברה הישראלית, נודע כי שירה בנקי ז"ל מתה מפצעיה לאחר שנדקרה באכזריות במצעד הגאווה בירושלים.

    חניכי קן מצפה רמון - הומו זה לא כללה

    חניכי קן מצפה רמון ביום הבנ"ה

    פחות משנה לאחר הרצח הנורא, החלטנו להקדיש את הפעילות של יום הבנ"ה לזכרה של שירה בנקי ז"ל. שירה הייתה נערה ביקורתית שלא וויתרה על הבעת דעתה, ולוחמת אמיתית עבור צדק ושוויון. אנחנו רוצים לראות בשירה סמל לבני ובנות הנוער בתנועתנו, שילחמו כחלק ולצד כל אוכלוסייה בחברה הישראלית שעדיין לא זוכה לשוויון ועדיין סובלת מאלימות ובריונות. 

    במהלך היום הבינלאומי נגד הומופוביה תעבור פעולה שנכתבה במיוחד לציון יום הבנ"ה לעשרות אלפי חניכים בכל הקבוצות משכבות ח'-יב'. בפעולה יפגשו החניכים עם סיפורי החיים של להט"בים ועם ההומופוביה איתה נאלצים להתמודד. בנוסף, יתקיימו דיונים על ההישגים שיש לקהילה הגאה במדינת ישראל לצד התגברות גילויי האלימות.
    פרויקט נוסף שמובל ע"י התנועה לציון יום הבנ"ה הוא ימי עיון מיוחדים בנושא המאבק נגד הומופוביה בחמישה בתי ספר מקצועיים בהם מתקיימת פעילות של הנוער העובד והלומד. יום העיון הייחודי הוא תוצר של שיתוף פעולה בין מערכות בתי הספר, המדריכים החברתיים מהנוער העובד והלומד וצוות 'לגדול להט"ב בישראל' – להט"בים בוגרי התנועה המספרים את סיפורם האישי. ביום העיון ידונו התלמידים על ההומופוביה בבית-ספרם, איך היא משליכה על חייהם, ועל ביטויי הומופוביה בתרבות ובפוליטיקה. מעבר לפעילות החינוכית, ישתתפו חניכי הנוער העובד והלומד באירוע בתל אביב לציון יום הבנ"ה שמתקיים ביום חמישי, 19.5, ומאורגן ע"י ארגון הנוער הגאה והמרכז הגאה בעיריית ת"א.

    יום הבנ"ה, לזכרה של שירה בנקי

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!