שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    גילוי דעת | הבחירות הכלליות לכנסת ה-21 | תשע"ט

    סיסמת התנועה ב"עוטף ישראל"

    איך יודעים שטיול הוא בטוח?

    4 באפריל 2019 / מאת מועצת שכבת חוות ההכשרה

    בתאריך 9/4/19 ייערכו הבחירות לכנסת ה-21. אנו, חברי וחברות תנועת הנוער העובד והלומד, רואים חשיבות לפנות אליכם, אזרחי ישראל, בדברים הבאים:

    1.     אנו רואים סביבנו תופעות מדאיגות של אדישות חברתית, ייאוש מהמערכת הפוליטית וחוסר אמונה באפשרות לשנות את החברה הישראלית לטובה. על רקע זה אנו רואים חשיבות גדולה בהשתתפות נרחבת בבחירות כמשימה חשובה שמחזקת את הדמוקרטיה הישראלית. אנו קוראים לציבור – צאו להצביע!

    2.   הדמוקרטיה הישראלית יכולה וצריכה להכיל קשת רחבה של עמדות; יחד עם זאת, כדי לשמור על צביונה היהודי-דמוקרטי עלינו להיאבק באלו המבקשים לפגוע בה, אם בהצהרות ואם במעשים. אנו קוראים לציבור להיאבק כנגד כניסת "כהניסטים" לכנסת ישראל וכנגד גורמים השוללים את זכות קיומה של מדינת ישראל.

    3.   אנו רואים בעוני ובפערים החברתיים סכנה קיומית למדינת ישראל ועוול מוסרי. מדיניות ההפרטה והפגיעה באיגודי העובדים מבטאת התרחקות של מדינת ישראל מבסיסיה הערכיים, מעמיקה את הפערים בין אזרחי המדינה ומציבה את ישראל בתחתית דירוג המדינות המפותחות בגובה הפערים הכלכליים-חברתיים. אנו קוראים לציבור להצביע למי שמתחייב כי יילחם בעוני.

    4.   אנו רואים חובה להעמיד במרכז ההסכמה הלאומית את מגילת העצמאות ואת העיקרון המרכזי העולה ממנה: מדינה יהודית-דמוקרטית המגשימה את החזון הציוני ומעניקה שוויון זכויות לכל אזרחיה. אנו דורשים את תיקונו של חוק הלאום ברוח מגילת העצמאות

    5.   חובתנו לפעול לשמירה על המערכת הפוליטית כנקייה משחיתות ומערבוב גורמים זרים בהתנהלות השלטון במדינה. אנו דורשים מנבחרי הציבור, המשרתים את שולחיהם, לפעול ביושר ובטוהר מידות.

    6.   בכל מערכת בחירות עובדים אלפי בני נוער ורבים מהם לא מקבלים את השכר שמגיע להם. אנו קוראים לכל המפלגות להעסיק את עובדיהם על פי החוק, ולבני הנוער – פנו אלינו בכל בעיה ושאלה (1121*).

    7.בתוך מערכת הבחירות הנוכחית, המלאה הכפשות, חשוב לנו להדגיש את הגורל המשותף לכולנו ואת הצורך בבניית חיים משותפים בארץ הזו. אנחנו קוראים לציבור ולנציגיו לשמור על שיח מכבד.

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!