שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    דברי החניכים – סמינר מובילים 2012

    בואו לסאמר סקול!

    תמונות ועדכונים מהשטח

    4 ביולי 2012

    אוריאל ושלי ממועדון הדורבן, איציק מקן ק.עקרון, יהודית ממועדון ילמ"א בבית שמש, לימור ממועדון צי'טה באשדוד, אלונה מלוד ובר ממצפה רמון - מסכמים את שעבר עליהם בסמינר מובילים

    שלי ואוראל מחוג 13 – החוויה הקבוצתית בסמינר
    ערב טוב סמינר מובילים, אנחנו אוראל לוי ושלי חדד ממועדון הדורבן בת"א.
    הגענו לכאן כקבוצה הכי גדולה בסמינר ,23 חניכים.
    כשהגענו לסמינר חלקנו לא הכרנו אחד את השני, ועם הסמינר הצלחנו להפוך לקבוצה מלוכדת ומגובשת שעוזרת אחד לשני בכל עת. כיום הקבוצה שלנו היא כמו משפחה אחת גדולה. חשוב לנו שכל חניך בקבוצתנו ירגיש תחושת ביטחון ושלא ירגיש לבד.
    בקבוצתנו ישנם חניכים ששונים אחד מהשני, אם זה בתרבות או אם זה בארץ המוצא. אנחנו חושבים שזה מה שמאחד את קבוצתנו, ובזכות זה אנחנו מצליחים להשיג את מטרותינו. הקבוצה נותנת לנו כוח להוביל שינוי בנושאים שונים כמו נושא הגזענות והאלימות.
    : משפט מאוד מאוד נכון שהמדריכים שלנו איתי ועדי אמרו לנו שצריך לממש אותו גם בחיים הוא: "כדי להילחם בחושך, יש להגביר את האור", והיום אנחנו בטוחים שאנחנו רוצים להיות האור הזה בשכונה שלנו.
    סמינר מובילים הוא כמו מסע, פתאום אתה מגלה בעצמך כוחות חדשים שמעולם לא הכרת. בתחילת המסע היה קשה ותהינו אם נוכל להתגבר עליו, נכון שחלקנו בכינו ולחלקנו יותר קשה אבל הצלחנו לעבור את הסמינר ביחד כקבוצה. בקידוש ובקבלת שבת הרגשנו כמו בבית, בשירים ובשמחה.
    אנחנו שמחים שעברנו את התהליך של סמינר מובילים והוכשרנו להיות מדריכים, ואנחנו רוצים להעניק לחניכים שלנו את מה שהמדריכים שלנו העבירו לנו – להרגיש חלק מקבוצה.



    יהודית ואיציק מחוג 18 על מפגש בין תרבויות
    שלום, שמי איציק אהרון מקן קרית עקרון ואני רוצה לספר לכם למה הגעתי לכאן. הגעתי לסמינר משתי סיבות פשוטות: להכיר אנשים שונים ולהדריך.
    אני יהודית אלמיהו ממועדון ילמ"א בבית שמש, ואני הגעתי לסמינר מאותם סיבות.
    לפני שהגענו לסמינר מובילים חששנו בליבנו מכך שלא נמצא חן בעיני אנשים ושלא נהיה מספיק טובים בשביל להדריך, אך טעינו ובגדול.
    כל הקבוצה מבית שמש היא מהעדה האתיופית ורוב הקבוצה מעקרון הם תימנים, לכן אנשים התפלאו כששמעו שהחיבור בינינו היה מאוד מהיר וטוב. הפעילויות שעברנו ביחד היו מגבשות ומעניינות. למדנו על קדושת החיים, ערכים, גזענות ועוד…
    אני הכי התחברתי לפעילות על גזענות משום שאני מזדהה עם המקרים שהמדריכים הציגו, ואני חושבת שהדבר הזה צריך להפסיק.
    אני הזדהיתי עם פעילויות הערכים, משום שלפני שהגענו לסמינר מובילים לא היו לי הרבה ערכים ולמדתי מהמדריכים שלי איך לבנות ולבחור את הערכים שלי.
    למרות כל ההבדלים בין הקבוצות והאנשים בחוג שלנו הצלחנו להתחבר ולהיות קבוצה מגובשת וחזקה. לכן אנחנו אומרים ששום צבע עור, צבע שיער או צורת לבוש קובעים את האופי שלך, ואנשים צריכים לדעת להכיר אנשים לפני ששופטים אותם.
    היה לנו כל כף כיף בסמינר ללמוד איך להדריך והכרנו כל כך הרבה אנשים חדשים, ואנחנו מקווים שנוכל לעשות זאת בדיוק כמו המדריכים שלנו. אנחנו מאחלים המון הצלחה למדריכים החדשים.



    חוג 10 על ניצול ופערים
    שלום לכולם,
    אני לימור מקבוצת פאטה מורגנה, מועדון צ'יטה באשדוד. באחת הפעולות בסמינר דיברנו על זכויות בני נוער בעבודהועל הניצול שקיים בחברה היום. בשנים האחרונות בישראל יש הידרדרות קשה במצב של בני הנוער העובדים. המוני נערים מסכימים לעבוד בתנאים מחפירים, ולא יודעים מה לעשות כדי להפסק את המצב הזה. שאלנו את עצמנו בפעולה למה זה מובן מאליו שבני נוער מקבלים פחות כסף. למה מקבלים את זה, למה זה לא משתנה.
    לצערנו, הרבה אנשים פועלים היום מתוך אינטרסים אישיים, מתוך הרצון להשיג כמה שיותר כסף, גם אם זה אומר לשלם פחות לעובדים. בני הנוער העובדים מרגישים מנוצלים וחלשים, כנועים וחסרי יכולת אל מול המעסיק הכוחני.
    לנו זה גורם להרגיש שהמציאות היום מאפשרת את הניצול, בלי להבין יותר מדי. שבחברה שבה חיים אנשים שכל מה שהם רוצים זה כסף, חייבים לעמוד מנגד, חייבים להוביל שינוי.
    במהלך הסמינר גם דיברנו על שוויון בין בני האדם ועל ערכים, על זה שלכל בני האדם מגיעה הזכות לחיות שווים לאחרים, ללא אפליה מכל סוג שהוא.
    אשדוד, העיר ממנה אנחנו באים, היא אחת הערים הגדולות בארץ עם הרבה ניצול של בני נוער בעבודה. כששמענו את זה, היינו מופתעים ומזועזעים מהמצב, מהעובדה שבגלל שאנחנו בני נוער אפשר לא לשלם לנו את השכר המגיע לנו. החלטנו כקבוצה שזה הרגע שלנו לפעול ולשנות. נעלה את המודעות באשדוד דרך שיעורים, הרצאות, פעולות וחלוקת פליירים. אנחנו נחושים להגיע רחוק כדי לקדם את זכויות בני הנוער בעבודה, לאגד אותם ולהילחם על מה שמגיע לנו.
    אנו מאמינים שחובתנו בתנועת הנוער העובד והלומד לשים סוף לתופעה. הדבר הזה הוא באחריותנו ואנחנו הפה והידיים של הנערים המנוצלים והמיואשים בכל הארץ. אנחנו קוראים גם לכם לפעול בערים שלכם, להראות שלנוער יש כוח, והנוער ינצח!



    נאום: דבר מועצת המחנה –
    שלום, אני אלונה מלוד גני אביב,
    ואני בר ממצפה רמון, ואנחנו נציגי מועצת המחנה.
    החלטנו להדריך בשנה הבאה ולנסות לעשות שינוי.
    אני כתושבת העיר לוד, שמה לב להרבה בעיות: ילדים בכיתות ו' מעשנים, אין שוויון בין ערבים ליהודים והרבה אלימות.
    אני מרגיש שהחברה כיום נהיית יותר ויותר אלימה וגזענית. אנחנו בסמינר למדנו שאסור לעמוד מן הצד, אסור לנו להיות אדישים. אנחנו רוצים לשנות את החברה, לקחת אחריות ולעשות מעשה.
    בשנה הקרובה אנחנו הולכים להדריך, וליצור לחניכים שלנו חוויה אחרת, משפחה. במשפחה שלנו אנחנו נחנך לערכים, לשוויון ולמעורבות. במשפחה שלנו לא תהיה אלימות. תהיה בה חברות ויצירה.
    ההדרכה נותנת לנו הרגשה חשובה, שאנחנו משנים את החברה ומעצבים אותה.
    בסמינר מובילים קיבלנו המון כלים שיעזרו לנו בהדרכה, למדנו גם לצחוק וגם להיות רציניים, למדנו על אחריות, למדנו שלמדריך יש מקורות כוח רבים ולמדנו איך לטייל עם החניכים.
    סמינר מובילים 2012 אנחנו מצפם מכם שכולכם תהיו מדריכים שנה הבאה, שתעמדו על מה שתם מאמינים בו, שתבנו בית חם לחניכים שלכם. אנחנו מאחלים לכם המון הצלחה בהדרכה, שיהיו לכם הרבה חניכים וביחד נצליח לעשות שינוי. כל אחד במקום שלו, וביחד נשנה את המדינה כולה.

    לעבודה, להגנה ולשלום, עלו והגשימו!

    נתראה בשנה הבאה

     

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!