שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    די לאלימות נגד נשים

    חוגגים את יום המורה

    לעזוב או להישאר?

    24 בנובמבר 2015

    תנועת הנוער העובד והלומד מציינות את היום הבינלאומי למאבק באלימות כלפי נשים.

    יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים חל ב-25 בנובמבר מאז הוכרז על ידי האו"ם בשנת 1999 כיום המיועד למאבק באלימות נגד האישה. מטרת האו"ם הוא לקרוא לממשלות העולם לפעול להעלאת המודעות הציבורית לעובדה שנשים בכל העולם הינן קורבנות לאונס, אלימות במשפחה, וסוגים נוספים של אלימות.
    מטרה נוספת של היום היא לחשוף את הנתונים האמיתיים אודות היקף האלימות נגד נשים, אשר לרוב אינם גלויים לציבור.
    משנת 1981, נשים אקטיביסטיות החלו לציין ב-25 בנובמבר את המאבק באלימות נגד נשים. את המועד בחרו כיוון שבאותו התאריך אירע רצח האחיות מיראבאל, שלוש פעילות פוליטיות ברפובליקה הדומיניקנית, שנרצחו בשנת 1960 בהוראת הדיקטטור רפאל טרוחיו.
    תאריך זה מציין גם את התחלתם של "16 ימים של אקטיביזם" ובתומם מצוין "יום זכויות האדם" ב-10 בדצמבר.

     

    קצת נתונים – אלימות נגד נשים, תופעה עולמית ומקומית
    • 35% מהנשים והילדות בעולם יחוו סוג כלשהו של אלימות פיסית ו/או מינית במהלך חייהן, כאשר במדינות מסוימות היחס מגיע לשבע מתוך עשר נשים.
    • מאז שנת 2001 נרצחו בישראל כ-300 נשים ע"י בני זוגן ורק בחודשים האחרונים נרצחו עוד 7 נשים.
    • גורמי הרווחה מעריכים כי בישראל חיות כ-200 אלף נשים תחת אלימות פיזית בביתן. מספר מקרי הרצח של נשים ע"י בן משפחה נמצא בעלייה.
    • מדי יום מוגשות 56 תלונות בממוצע בישראל על אלימות במשפחה, מתוכן 43 תלונות הן של נשים.
    • אחת מכל שלוש נשים בישראל חוותה תקיפה מינית, אחת מכל חמש נשים חוותה אונס.

     

    הבחירה לציין את יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים כתנועה
    המציאות המשתקפת מהנתונים היא מציאות קשה שכולנו מושפעות ומושפעים ממנה, היא פוגעת בכולנו. הסטטיסטיקה איננה רק מספרים, היא נחווית בהיעדר תחושת הביטחון במרחבים הפרטיים ובמרחבים הציבוריים על רקע מין ומגדר, על רקע היותך אישה. "האישי הוא הפוליטי" – כשנשים מאוימות בביתן, הן מאוימות ברחוב, הן מאוימות במרחב הציבורי. זה אישי לכל אחת ולכל אחד, ופוגע ביכולת שלנו להבטיח בטחון אישי לכל חברה או חבר, ולחלום ביחד חברה ברוח החברותא המבוססת על שוויון ערך האדם, אמון ואחריות על האחר.

    חניכות וחניכי הנוער העובד והלומד ותנועת דרור ישראל יציינו היום (25/11) את יום המאבק הבינלאומי בהשתתפות בצעדת המחאה שיתקיימו בתל אביב וחיפה. החניכים ישאו שלטים גדולים עם הסיסמא: "די לאלימות נגד נשים" בעברית ועברית.

    ההשתתפות ביום הבינלאומי למאבק באלימות כלפי נשים מהווה המשך להחלטת התנועה אשר התקבלה בקיץ האחרון במסגרת הועידה ה-10 של הנוער העובד והלומד להגדיר עצמה כתנועה פמיניסטית ולחנך לכך את חניכיה בכל רחבי הארץ, ולפעול למיגור תופעות חמורות של סקסיזם, אלימות ואפליה כלפי נשים.

     

    למטה: שלט שהוכן בפעולה בקן מודיעין-כרמים בפעולה על יום המאבק באלימו כלפי נשים.

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!