שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    האם אני זכאית לשעות נוספות?

    יצאתי לשירות לאומי - האם מגיע לי לקבל פיצויי פיטורים?

    מידע על ההרשמה השנתית

    19 בספטמבר 2013

    אני בת 17. עבדתי בחודש אוגוסט 185 שעות. המנהלת שלי לא משלמת שעות נוספות לפי שעות יום אלא לפי מספר שעות מינימום חודשיות. אני חושבת שבגילי מספר שעות המינימום קטן יותר.

    שאלה:
    שלום, אני בת 17 וחצי. עבדתי בחודש אוגוסט האחרון 185 שעות ו12 דקות. עם תשלום נסיעות של 130 ש"ח קיבלתי משכורת של 3949.64 ש"ח. המנהלת שלי לא משלמת שעות נוספות לפי שעות ביום אלא לפי מספר שעות מינימום חודשיות של 186 שעות. אני חושבת שבגילי מספר שעות המינימום החודשיות הוא קטן יותר ואני חושבת שמגיע לי תשלום שעות נוספות. היא טוענת שלא אך בתלוש המשכורת כתוב שכר מינימום חודש 3569 ש"ח ומכיוון שעברתי את הסכום הזה אני חושבת שמגיע לי. אשמח לקבל תשובה, תודה.
    תשובה:

    שלום,

    קודם כל – את צודקת. משרה חודשית של בני נוער, מתחת לגיל 18, מוגדרת כ-173 שעות.

    בנוסף, חוק שעות עבודה ומנוחה קובע שאם עובד עובד למעלה מכמות השעות היומיות או למעלה מכמות השעות השבועיות – הוא זכאי לגמול עבודה בשעות נוספות.

    כלומר – אם עבדת למעלה משמונה שעות עבודה ביום – את זכאית לגמול שעות נוספות בלי קשר לכמות השעות החודשיות.

    אבל… גם אם באף יום לא עבדת יותר משמונה שעות – אבל עבדת למעלה מ40 שעות בשבוע או למעלה מ173 שעות בחודש – את זכאית לגמול שעות נוספות.

    בהצלחה.

    באתר שלנו ניתן למצוא תקציר של זכויות העובד שלך, חוקי העבודה ודיני העבודה, שאלות ותשובות וכן אפשרות לרשום את שעות העבודה ב"כספומטר" ולהגיש תלונה דרך האתר.

     

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!