שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    האם מותר להעסיק נוער בבחירות

    תמיד בתנועה - ניוזלטר ינואר 2013

    ביחד נוכל לפתוח את ביתנו לכל נערה ונער

    4 בפברואר 2013

    שלום רב, רציתי לשאול האם נוער (גילאי 15-16) רשאי לעבוד בקלפיות ביום הבחירות? האם דבר כזה קרה/קורה בעבר ובהווה? בברכה, אירית.

    שאלה:
    שלום רב,
    רציתי לשאול האם נוער (גילאי 15-16) רשאי לעבוד בקלפיות ביום הבחירות? האם דבר כזה קרה/קורה בעבר ובהווה?
    בברכה,
    אירית.
    תשובה:

    שלום,

    חוק עבודת הנוער קובע כי מותר להעסיק בני נוער מעל גיל 16 כל עוד הם לא עובדים בשעות הלימודים או בלילה. בני נוער בגילאי 14-16 מותר להעסיק רק בחופשות רשמיות מהלימודים.

    בני נוער רבים מנצלים את תקופת הבחירות ויום הבחירות עצמו כדי לצאת לעבוד ולהרוויח כסף. יש כמה דברים שחשוב לדעת מראש:

    אסור להעסיק בני נוער מתחת לגיל 18 במשך למעלה מ-8 שעות עבודה ביום. על כל שעה מעל השעה השמינית חייבים לשלם תוספת עבור עבודה בשעות נוספות. 125% עבור השעתיים הראשונות ו-150% על כל שאר השעות.

    בנוסף יש חוק מיוחד שעוסק בעבודות בבחירות ונקרא "חוק מיסוי תשלומים בתקופת בחירות". החוק הזה קובע שעבור עבודה בבחירות כולם משלמים 25% מס באופן אוטומטי אבל מבני נוער לא אמורים לקחת מס של 25% אלא רק אם הם מרוויחים מעל 6,300 ש"ח בחודש וגם אז לפי המדרגות הרגילות (פחות מ25%).

    בנוסף, הוראות התקשי"ר (ההוראות החלות על עובדי המדינה) קובעות שלעובד מגיע לקבל 200% או יום חופשה בתשלום. ההסבר לחישוב – לעובד מגיע לקבל יום שבתון בתשלום (100%) ועוד תשלום עבור העבודה שעבר באותו היום (100%). בהרבה מקומות יש הסכמים בין ההסתדרות וארגוני המעסיקים שקובעים את אותו דבר. בנוסף – גם בתי הדין נוטים לתמוך בהסדר הזה ולחייב מעסיקים לשלם 200% ביום הבחירות.

    בהצלחה.

    באתר שלנו ניתן למצוא תקציר של זכויות העובד שלך, חוקי העבודה ודיני העבודה, שאלות ותשובות וכן אפשרות לרשום את שעות העבודה ב"כספומטר" ולהגיש תלונה דרך האתר.

     

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!