שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    האם מותר לי להגיש אלכוהול וטבק?

    חופשת מחלה - כמה כסף מגיע לי?

    לא משלמים לי על ימי התלמדות

    29 ביולי 2013

    אני נער בן 16 חיפשתי עבודות הגעתי לסוג של חנות ממתקים שאפשר לרכוש שמה אלכוהול ומוצרי טבק השאלה שלי היא אם מותר לי בתור נער להגיש את המוצרים וזה לא סוג של עבירה על החוק.

    שאלה:
    אני נער בן 16 וחצי חיפשתי עבודות הגעתי לסוג של חנות ממתקים שאפשר לרכוש שמה אלכוהול ומוצרי טבק השאלה שלי היא אם מותר לי בתור נער להגיש את המוצרים וזה לא סוג של עבירה על החוק תענו לי בבקשה בכן ולא תודה רבה יום טוב.
    עומר.
    תשובה:

    שלום עומר,

    חוק העונשין התשל"ז-1977 אוסר על מכירת אלכוהול לקטינים, הגשתו ועידוד צריכתו. החוק לא מתייחס לגיל המוכר אלא רק לגיל הקונים.

    "חוק הגבלת הפרסומת והשיווק של מוצרי טבק" אוסר על מכירת טבק לקטינים, הגשתו ועידוד צריכתו. החוק לא מתייחס לגיל המוכר אלא רק לגיל הצרכנים.

    חוק עבודת הנוער קובע מספר הגנות על עבודת נוער שתפקידן למנוע פגיעה ב"בבריאותם, שלומם או בהתפתחותם הגופנית," של בני הנוער העובדים. אחת מההגנות היא רשימת עבודות בהן אסור להעסיק בני נוער.

    ברשימה זו לא מוזכרת מכירת סיגריות ואלכוהול.

    כלומר, לדעתנו, אין מניעה חוקית להעסקת נוער במקומות שמוכרים אלכוהול וסיגריות – כל עוד המקום מקפיד כי בני הנוער לא רוכשים או צורכים אותם.

    בהצלחה.

    באתר שלנו ניתן למצוא תקציר של זכויות העובד שלך, חוקי העבודה ודיני העבודה, שאלות ותשובות וכן אפשרות לרשום את שעות העבודה ב"כספומטר" ולהגיש תלונה דרך האתר.

     

     

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!