שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    הבנתי שאנחנו לא לבד

    הנוער ממשיך להתגעגע לציון

    אין לנו ארץ אחרת

    8 בנובמבר 2015

    עובדי מקדונלדס מקניון הזהב הגיעו לדבר בחג המעלות של קני ראשון לציון, ויש להם מסר חשוב, לא רק להנהלה.

    אדוני ראש העיר, מר דוב צור, חניכי הנוער העובד והלומד, מדריכים, אנשי חינוך, ערב טוב,
    אני תמיר, אני דיאנה, ואנחנו עובדים בסניף מקדונלדס בקניון הזהב בעיר. רצינו לספר לכם קצת על איגוד העובדים של מקדונלדס:
    האיגוד קם לפני יותר משנתיים על ידי עובדים ומנהלים מכל הארץ, כדי לשפר את תנאי ההעסקה שלנו במקדונלדס, שעמדו באותה תקופה סביב המינימום הנדרש בחוק, וכדי לחתום על הסכם קיבוצי שיבטיח את שיפור תנאי העבודה. הקומיקאי כריס רוק, אמר פעם ששכר מינימום הוא בעצם הדרך של המעסיק להגיד לך "הייתי משלם לך פחות, אבל אסור לי".
    לפני מספר חודשים גם אנחנו התחלנו להבין את זה. הייתה משמרת אחת מאוד קשה, הרגשנו שלכל עובד נותנים יחס שונה, ולחלקנו היו חסרים מדים, דבר שלא אִפְשֶר לנו לעבוד. אני ועובד נוסף בשם ניר, שהתגייס לאחרונה, החלטנו לפעול בנושא. גייסנו עובדת נוספת ופתחנו קבוצת וואטסאפ שאליה התחילו להצטרף עובדים נוספים כדי לשנות את המצב במקדונלדס. ניסינו לקבוע שיחות עם מספר מנהלים בכירים, אבל בכל פעם הם ביטלו את השיחות ברגע האחרון.
    יום אחד הגיעו אלינו לבית הספר מ"הרשת – הסתדרות הצעירים בישראל" והעבירו לנו הרצאה על הזכויות שלנו בעבודה. בסוף ההרצאה סיפרנו להם על הבעיות שיש לנו במקדונלדס והם הפנו אותנו לאיגוד העובדים. הייתה לנו שיחה עם אור שבה סיפרנו לו על כל מה שקורה. פתאום כשהיינו שישה עובדים שמספרים על הדברים האלה ביחד, הבנו שהבעיות של כולם ביחד הרבה יותר גדולות מהבעיות הפרטיות של כל אחד מאיתנו. הבנו ששיפור התנאים זה לא רק בשבילי אלא בשביל כולם, שבסופו של דבר אם יהיה שיפור בתנאים, זה יעזור לכולם ולא רק לי.


    הבנתי פתאום איך נראה שוק העבודה בישראל הבנתי שהמעסיק יותר חזק מהעובד, שיש מעסיקים שלא שמים על העובדים שלהם. בגלל שיש הרבה נערים שרוצים לעבוד, המעסיקים יכולים לעשות מה שהם רוצים, להחליף עובדים ואפילו להשעות עובדים מהעבודה. הבנתי שלא משנה באיזה מצב אתה נמצא, עם מי אתה נמצא, לא צריך להתייאש.
    אבל יותר מהכל הבנתי שאנחנו לא לבד ושיש לנו את הסתדרות הנוער העובד והלומד מאחורינו. כי מה שמאפשר למאבק לקרות, זה שכולנו ביחד, אם לא היינו כולם יחד, זה לא היה מצליח לקרות. וככל שיותר עובדים יצטרפו אלינו, אני יודע שהמאבק הזה היה יצליח הרבה יותר.
    מאז מאי 2014, עובדי מקדונלד'ס נאבקים על זכויותיהם, על כבודם ועל כבודה של כל החברה הישראלית.
    המאבק שלנו הוא המאבק של כולם.
    אנו קוראים להנהלת מקדונלד'ס לפנות לדרך חדשה, של כבוד הדדי ולכבד את זכותם של עובדיה להתארגן. חזרו למשא ומתן, חתמו על הסכם קיבוצי!
    הצטרפו אלינו כי רק יחד נוכל להפוך את מקדונלדס למקום עבודה שטוב יותר לעבוד בו.

     

    דיאנה ותמיר, עובדי מקדונלדס – סניף קניון הזהב.



    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!