שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    היום הבין לאומי לזהירות בדרכים

    תודה שהצטרפת

    לכל מדריכינו וחניכינו המוסלמים והדרוזים

    6 בנובמבר 2012

    כולנו תלויים ישירות זה בזה ואחראים זה לחיי זה - בכל מקום - וגם על הכביש. לכולנו ההזדמנות והיכולת לקבל אחריות ולמנוע את התאונה הבאה, אנחנו נשבעים לחיים!

    נתייחס אל שלושת הגורמים המרכזיים לפגיעות דרכים – גם אם אינכם בעלי רישיון – אתם יכולים להשפיע על הנהגים שמסיעים אתכם (שבדרך כלל הם ההורים) – בכוח של כולנו להציל חיים:

    התנהגות הולכי רגל:
    הולכי רגל נחשבים משתמשי דרך פגיעים במיוחד. שיעור היפגעותם בתאונות דרכים גבוה בהשוואה לשיעור היפגעותם של משתמשי דרך אחרים.
    בשנת 2011 נהרגו 125 הולכי רגל בתאונות דרכים בדומה לשיעור ההרוגים בשנת 2010. מהם 84 היו יהודים (67%), 33 ערבים (26%), ארבעה זרים (3%) וארבעה ממגזר שאינו ידוע (3%).
    רוב הולכי הרגל ההרוגים (65%) נפגעו בתחום העירוני.
    41% מהולכי הרגל שנהרגו לא חצו את הכביש כלל, אלא עמדו או הלכו בכביש, בשולי הכביש, על המדרכה או באי ההפרדה. שיעור זהה – 41% – חצו את הכביש שלא במעבר חצייה, ו-14% חצו במעבר חצייה.
    רוב הולכי הרגל שנהרגו בעת חציית כביש (70%), חצו אותו לפי הכללים, ו-18% התפרצו אל הכביש או חצו אותו מוסתרים מעיני הנהגים.

     

    היסח הדעת בנהיגה
    שימוש בטלפון נייד / כוון GPS /אכילה/ קריאת עיתון/ איפור/בזמן נהיגה
    היסח הדעת בנהיגה הוא מצב שבו תשומת לב הנהג מוסטת, מרצונו או שלא מרצונו, ממשימת הנהיגה למחשבה, לחפץ, לפעילות, לאירוע או לאדם אחר וגורמת לו שלא לזהות בזמן אמת מידע חיוני הנדרש לשליטה ברכב.

    היסח דעת עקב שימוש בטלפון נייד (דיבור ושליחת מסרונים) הוא הנפוץ והמסוכן ביותר.
    בזמן שיחה בטלפון הנייד הסיכוי להיות מעורבים בתאונות דרכים הוא בערך פי ארבעה. שיחה בטלפון נייד פוגעת בביצועי הנהיגה: היא מעלה את זמן התגובה, היא מפחיתה את היכולת לגלות ולזהות אובייקטים בזמן, היא מגדילה את מספר הסטיות מנתיב הנסיעה והיא פוגעת ביכולת לשמור מרחק מכלי רכב אחרים.

    שליחת מסרונים (הודעות sms) וקריאתם פוגעת גם היא ביכולות הנהיגה. נמצא כי בזמן שליחה של הודעת sms הסירו נהגים את מבטם מהכביש במשך 40% מזמן הנהיגה, וכי מספר הסטיות שלהם מהנתיב גדל ב-28% בהשוואה לנהיגה ללא התעסקות בכך.

    מהירות
    מהירות הנסיעה משפיעה הן על הסיכוי להיות מעורב בתאונה והן על חומרת התאונה. ההסתברות למעורבות בתאונה עולה עם העלייה במהירות הנסיעה (בהנחה שכל שאר התנאים שווים), וככל שהמהירות גבוהה יותר, גם הפגיעה הגופנית והנזק מהתאונה יהיו חמורים יותר.

    בישראל נסיעה מעל למהירות המותרת היא תופעה בעייתית מוכרת וגורם מרכזי לתאונות דרכים. הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ערכה בשנת 2011, זו השנה השלישית, סקר מהירות ארצי ובדקה באמצעות מונים מכניים ואקדחי לייזר את מדדי המהירות לפי סוגי רכב (אוטובוס, אופנוע, רכב משא ורכב פרטי) ולפי שעות היממה – שעות היום בהשוואה לשעות הלילה. מהנתונים עולה כי חלק ניכר מהנהגים לא מצייתים למהירות המותרת הן בדרכים עירוניות והן בדרכים לא-עירוניות. לדוגמה, 49% מכלי הרכב שנסעו בדרכים מהירות בשעות היום ו-39% מכלי הרכב שנסעו בדרכים מהירות בשעות הלילה, נסעו מעל המהירות המותרת. נתונים דומים התקבלו גם בנוגע לסוגי הדרך אחרים.

    חברים, בבקשה שימרו על חייכם וחיי הסובבים אתכם!!!

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!