שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    המועצה המחוזית של מחוז ירושלים

    נשים שכדאי לנו ללמוד מהן

    המון גוונים לשוויון

    9 במרץ 2019 / מאת אריאל אפרתי

    המועצות רק סיימו להתכנס באזורים השונים בארץ, ורובכם בטח שואלים איך זה מרגיש להיות במפנים. אריאל אפרתי, חניך בשכבת יב' מקן מודיעין הנחלים וחברת צוות תנועה בירושלים, סיפר לנו על המועצה שלו.

    היי, אני אפרתי חניך בשכבת יב' מקן מודיעין והייתי רוצה לדבר איתכם על המועצה המחוזית של מחוז ירושלים.

    דבר ראשון, הרבה מכם שואלים מה זה בכלל הדבר הזה. אז המועצה המחוזית של מחוז ירושלים זה פורום שמכיל בתוכו נציגים מכמה מעגלים בתנועה שנמצאים באזור של ירושלים (למשל, משתתפים בו גם חניכים של מדריכת הגרעין שלי, ממעגל מקיום משותף).

    עכשיו בואו נבין למה זה טוב בכלל: מאז הועידה העשירית עברו כמה שנים, וחברי הבוגרת, שמובילים את התנועה היום, לא מכירים את החלטות הועידה האחרונה. כך נוצרה הועידה המחוזית.

    בעצם כל חברי השכבות הבוגרות במחוז נפגשים, מעלים החלטות שקיבלו בקנים ובסניפים, וכל המחוז מחליט ביחד מה יקרה בשנים הבאות ואיך תיראה הפעילות בתנועה.

    אני הגעתי לפורום הזה בגלל שאני בעל תפקיד מרכזי בקן ובמחוז, אני רוצה לקחת אחריות, לשנות דברים שמפריעים לי וככה גם לשנות את ההתנהלות במחוז. עד עכשיו הייתי בכמה מפגשים שבהם דיברנו על למה צריך לקבל החלטות ואיך מקבלים החלטות באופן נכון, לאחר מכן התחלנו להיערך למפגש. לנסות להבין איך מביאים חניכים ששונים אחד מהשני (מעגלים שונים בתנועה, קיבוצניקים ועירניקים ועוד) ויוצרים שיח מכבד ומועיל.

    במהלך ההכנות עלו כמה אי הסכמות בנוגע לאופי המפגש ואיך אמור להתקיים האיחוד בין הקצוות השונים במחוז. חלק טענו שיש להפריד את האנשים לחוגים נפרדים ואנשים אחרים חשבו שצריך לעשות חוגים מעורבים ובסוף הוחלט לעשות חוגים מעורבים. במהלך הדיון, רוב החניכים בשכבות הנמוכות בבוגרת רצו את החוגים מעורבים, בעוד האנשים הבוגרים בדיון העדיפו חוגים מופרדים (אני אישית הייתי בעד חוגים מעורבים).

    אני מאוד מקווה שההחלטות שהתקבלו ייצאו לפועל בקנים, אבל הדבר שאני הכי הרבה מאחל לו הוא זה שהמפגשים האלה ייצרו בתנועה אווירה של חדשנות והתחלה, במיוחד לפני שאנחנו נכנסים לישורת האחרונה בשנה (טיול פסח ומחנה קיץ).

    אני קורא לכל חניך בשכבה הבוגרת להגיע למועצה המחוזית אצלו ולתרום קצת מעצמו למען המחוז ולמען עצמו, כדי להפוך את התנועה למקום יותר אוטונומי, יותר שלנו.

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!