שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    הנוער זוכר ומזכיר

    מכתב לאברהם אדגה

    מפעל "זר לנופל - צרור פרחים למשפחות השכולות"

    10 במאי 2018

    בשנים האחרונות הולכים ומתמעטים הלוחמים היהודים שלחמו במלחמת העולם השנייה נגד הצורר הנאצי, רבים הולכים לעולמם ולא יכולים להמשיך ולשאת את מפעל הזיכרון. בטקס מרכזי שנערך בשיתוף עם עיריית ראשון לציון התחייבה תנועת הנוער העובד והלומד בפני הלוחמים – "נמשיך לשאת את הזיכרון".

    מלחמת העולם השנייה היא המלחמה הגדולה ביותר שידעה האנושות והסתיימה ב-8 במאי 1945 בשעה 23:50 עם כניעת גרמניה לכוחות בעלות הברית. מזה יותר מעשור חניכי הנוער העובד והלומד לוקחים חלק בשימור הזיכרון והאתוס היהודי והציוני בסיפורם של מעל למיליון וחצי לוחמים יהודים שלקחו חלק בלחימה.
    השנה ציינו 73 שנים ליום בו הובסה החיה הנאצית ע"י בעלות הברית. בנוסף להשתתפות התנועה בצעדה הממלכתית בירושלים, ערכה השנה התנועה יום עיון וטקס בשיתוף פעולה עם עיריית ראשון לציון. הטקס נערך במעמד יו"ר ברית ותיקי מלחמת העולם השנייה, מר אברהם גרינזייד.
    בטקס הופיעו חניכי התנועה ואמנים נוספים עם קטעי משחק, שירה וריקוד ברוח הניצחון על גרמניה הנאצית ושחרור אירופה הכבושה ע"י הצבא האדום. בשיאו של הטקס, התקיים מעמד מרגש בו התחייבו חניכי הנוער העובד והלומד בפני הלוחמים הווטרנים להמשיך ולשאת מפעל הזיכרון שהם בנו ולהכיר לדורות הבאים את סיפורם של הלוחמים היהודים במלחמת העולם השנייה. במעמד אמר אברהם גרינזייד:

    "אם נשכח את העבר, לא נדע מה לעשות היום ואיך ייראה מחר.
    לכל איש יש שם, השם שלו – גיבור. גיבורים צריך לזכור ולספר מדור לדור. זה חשוב למדינתנו ולעתיד שלנו.
    אנחנו רואים בתנועת הנוער העובד והלומד את העתיד, לא רק של ברית ותיקי מלה"ע ה2, אלא של עמנו.
    אתם עושים מה שלא עשה אף אחד, אתם איתנו כבר 10 שנים. אנחנו רוצים לספר לכם מה עשינו. אנחנו מעבירים לכם את המקל של העתיד של ההיסטוריה של מלה"ע ה2 ושל גבורתם של היהודים במלחמה.
    מאחלים לכם בהצלחה – אנחנו גאים בכם!"

    תנועת הנוער העובד והלומד שמה לעצמה מטרה לפעול להרחבת האתוס הציוני והיהודי עליו מחנכים בישראל. בתוך כך, פועלת לציון חגים ומועדים שונים שראוי שיקבלו מקום מרכזי בתודעה הציבורית, ולהעלאת קרנם של הסיפורים היהודיים מעוררי ההשראה, שעיצבו את ההיסטוריה היהודית ושבזכותם אנחנו נמצאים כאן היום. רועי יסוד, רכז הנוער העובד והלומד, אמר בטקס:

    "תנועתנו חייבת שורשים על מנת להצמיח צמרות.
    במשך העשור האחרון ויותר נערכנו, הלכה למעשה, לערב הזה.
    ערב של ברית בין הלוחמים לתנועת הנוער העובד והלומד,
    ערב של העברת מקל ההיסטוריה מהלוחמים אלינו,
    ערב של התחייבות!
    …הנוער והצעירים היום זקוקים לאומץ ליבכם וגבורתכם.
    אתם מעיין שופע עבורם.
    תודה לכם!
    בצעירותיכם השבתם את התקווה ובעלותכם ארצה העליתם את התקווה איתכם.
    היא, התקווה, נמצאת בינינו עכשיו. זה עלינו."

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!