שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    הפורימון התנועתי – מה שעושה את הפורימון שלנו למי שאנחנו

    סופר דוש זו רק ההתחלה

    פ ו ר י מ ו נ י ם ! ! !

    18 בפברואר 2013

    מכתב שנכתב ע"י אחראי הפורימונים במחוז למדריכים ומשקף מאוד את מי שאנחנו ובמה שונה הפורימון התנועתי מכל אירוע פורים אחר המוצע לילד/ה שלכם...

     הפורימון התנועתי – מה שעושה את הפורימון שלנו למי שאנחנו

    הפורימון התנועתי הוא לא סתם עוד אירוע שאנחנו עושים, הוא גם לא הפנינג או יריד של המתנ"ס או חב"ד. יש לעמוד על כמה דברים שהופכים את הפורימון שלנו להיות צבוע באמת בצבעי כחול אדום:

    1. השמירה על החיים ועל שלום חניכינו:
    חניכינו ייכנסו לפורימון שלמים ובריאים וכך יש לדאוג שייצאו ממנו. פיזית ונפשית. בעניין התחנות אם יש ספק אז אין ספק ויש לבטל את התחנה, עלינו לוודא זאת כל הזמן במהלך הפורימון. אנו אחראים שחניכנו לא יושפלו או יפגעו. לתחנות המפחידות יותר יש לסמן גבולות ולדאוג שהחניכים לא מתקרבים אליהם.
    הפורימון התנועתי הוא זה שבו המדריך דואג לכל החניכים, גם לאלו המתקשים בו מסיבה כלשהי: קושי פיסי, אלימות או כל מקרה אחר בו קיים קושי חברתי לחניך.

    2. הפורימון התנועתי – פורימון מודרך:
    הדבר שהופך את הפורימון התנועתי לפורימון הטוב ביותר שיכול להיות לחניכים שלנו הוא זה שנדריך אותם בו. הוא זה שאנחנו אוהבים את החניכים שלנו ודואגים להם ומבקשים עבורם את הטוב. נמצא את הזמן בין כל הבלאגן השמח לשאול לשלומו של החניך, לחייך אליו, לעזור לו, לאתגר אותו. זהו הסוד הקטן-ענק שלנו.
    ההכנות לפורימון גם הן צריכות להיות מודרכות: ברף שתציבו, בהעצמת החברים, בחלוקה חברתית של העבודה, בהתנסויות שבידיים, בדמיון היכול להתפרץ, במחויבות החברים.

    3. הפורימון כתהליך יצירה משותפת:
    הפורימון התנועתי והכנותיו הם המקום לתת ביטוי לאינטיליגנציות השונות שלנו ושל חניכינו. הוא דרך מיוחדת להעצים את חניכינו. זהו מקום לצייר, לצבוע, לשיר, לבנות, לכתוב, לשחק ולעזור לחניכנו להבין דברים על עצמם ולמצוא עוד תחומים בהם הם טובים. היצירה למען האחר,למען מטרה משותפת, לא לבד היא היצירה המשותפת ואין טקסט שיסביר זאת טוב מהחוויה בידיים, בראש או במיתרי הקול.

    4. התחנות הטומנות בתוכן ערך חינוכי:
    יש הפעלות הטומנות בתוכן ערך חינוכי עצום. העתיד של החניך מונח לרגע באמת אצל מפעיל התחנה. ההתגברות על הפחד, היצירה, האתגר , החוויה המקיפה טמונות בכל ההפעלות והתחנות שאנו עושים. נכון, יש גם תחנות שלא, נבקש השנה לדרוש מעצמנו יותר ולצמצם פער זה.


    לסיכום, הפורימון התנועתי הוא חוויה ייחודית שאפשר לחוות רק אצלנו. יש לעשות הכל כדי שחוויה זו תהיה פתוחה השנה לכל נערה ונער ולעשות הכל כדי לקיים פורימונים גדולים יותר ובעיקר איכותיים יותר.

     

    לעבודה, להגנה ולשלום

    עלו והגשימו

    צוות הפורימונים תשע"ג

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!