שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    הרמדאן, חודש התענית המוסלמי

    דבר המדריכים - קורס הכשרות 2010

    עולים לשכבה הבוגרת

    16 באוגוסט 2010

    אנו מאחלים לכל חברינו מהקן הערבי רמדאן כָרים-רמדאן נדיב. כל עאם ואנתום בחיר-שכל שנה תמצא אתכם בטוב.החג חל ב-11.8.10. מסתיים בחג עיד אל-פיטר ב-11.9.10. (תלוי במופע הירח).

     ‏
    רמדאן קרים! رمضان كريم!

    חודש הרמדאן رمضان הוא החודש התשיעי בשנה המוסלמית.
    בחודש זה צמים המוסלמים מדי יום מעלות השחר ועד השקיעה. על פי האסלאם, בחודש זה הוכתב הקוראן למוחמד על ידי המלאך גבריאל جبريل, ומוחמד, אשר היה עסוק בכתיבתו, לא אכל ולא שתה מעלות השחר ועד שקיעת החמה. מכאן משך הצום. ממנהגי חודש הרמדאן – לערוך סעודות חגיגיות בלילה ולאכול תמרים ומאכלים מתוקים באופן כללי, זכר לתמרים שאכל מוחמד כשהקוראן הוכתב לו. הצום הוא אחד מחמשת יסודות האסלאם.
    הלילה החשוב ביותר בחודש הוא "לילת אל-קדר" – ליל הדין, שבו, כך מאמינים המוסלמים, נתגלה אללה למוחמד לראשונה. על לילת אל-קדר נאמר שהוא "טוב יותר מאלף חודשים" (סורה צ"ו של הקוראן), ועפ"י האמונה המוסלמית בלילה זה אללה גוזר וחותם את דינם של כל האנשים לשנה הקרובה. בסיום חודש הרמדאן חל חג ששמו "עיד אל-פִטר", אשר נחגג במשך שלושה ימים (ולכן נקרא גם ألعيد آلصغير).
    בצום הרמדאן חייב כל מוסלמי בוגר (שהגיע לגיל 13), גברים ונשים. מהצום פטורים חולים ומי שהולכים בדרך (בהלכה המוסלמית המודרנית – דרך של למעלה מ-80 ק"מ, אם מדובר בנסיעה). אלה שפטורים מהצום חייבים להשלים את ימי הצום שהחסירו במועד מאוחר יותר.
    דיני צום הרמדאן מפורטים ב"פרשת הפרה" – סורת אל-בקרה, הסורה השניה של הקוראן.
    נועם שליט, אביו של החייל החטוף גלעד שליט, ביקש לשחרר את בנו דווקא בחודש הרמדאן, משום שחודש הרמדאן נתפס כחודש של סליחה, מחילה ומעשים טובים שבו המשפחה שוהה ביחד.

     

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!