שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    ועד עובדי שיפודי ציפורה נלחמים בניצול

    פותחים שנה בנוער העובד והלומד - נרשמים עכשיו

    הפרימיירה - אלטנוילנד

    21 באוגוסט 2012

    נערים עובדים בשיפודי ציפורה פנו ל"הרשת" ויחד נאבקים על זכויות נוער בעבודה - כנסו ותמכו בהם. הביחד שלהם זה החברה הצודקת של כולנו

    לא שותקים. מתאגדים.
    "הרשת – הסתדרות הצעירים בישראל" היא חלק מתנועת דרור-ישראל, ופועלת לאיגוד הצעירים והנוער. אחד התחומים בהם היא פועלת הוא זכויות צעירים ונוער בעבודה, כמו שאנחנו מכירים מאז 1924.
    במהלך הקיץ התאגדו עובדים רבים ממסעדות "שיפודי ציפורה" במסגרת "הרשת", לאחר שהבינו שזכויותיהם נפגעות באופן קבוע. לא משלמים להם תוספת על שעות נוספות, הם לא מקבלים החזרי נסיעות (או הסעה הביתה, כשמסיימים מאוחר, אחרי שכבר אין תחבורה ציבורית), פיצויי פיטורים מתעכבים ולא תמיד משולמים והם עושים משמרות "סטנד-ביי", בהן אפשר לקרוא להם לבוא לעבוד, אם יש עומס, אבל לא מקבלים שכר על ההמתנה בכוננות. בנוסף, בחודשים האחרונים תלושי המשכורת מתעכבים בין שבוע לשבועיים וחצי.
    העובדים החליטו שהגיע הזמן לשים לזה סוף. זה שהעובדים הם צעירים, לא אומר שזה בסדר לקפח אותם. הם הבינו שהדרך היחידה לדרוש את זכויותיהם ולשמור עליהן היא ביחד.
    הם התאגדו ב-"הרשת" והקימו ועד עובדים. עכשיו הם דורשים מההנהלה לשבת למשא ומתן ולחתום על הסכם קיבוצי. בדרך זו, הם לא רק דואגים לעצמם לפיצויים, אלא גם מסדירים את תנאי העבודה במקום, ודואגים לכל העובדים שיבואו אחריהם.
    באחד מארבעת סניפי "שיפודי ציפורה", סניף כפר-סבא, ההנהלה החליטה לכבד את העובדים ולהפגש עם נציגיהם. שלושת הסניפים האחרים וההנהלה של רשת המסעדות החליטו להתעלם מהעובדים. מה שההנהלה שוכחת הוא שלעובדים יש זכויות לפי החוק. שכר הוגן זה לא "ג'סטה" של הבוס וכמוהו גם הזכות להתאגד. ברגע שארגון מייצג מעל לשליש מהעובדים, הוא נקרא "יציג" ולפי החוק, המעסיק חייב לשבת איתו למשא ומתן. הארגון שהעובדים מאוגדים בו הוא לא אחר מ-"הסתדרות הנוער העובד והלומד". מוכר?

    אז איך אפשר לעזור לעובדים?
    כרגע יש קבוצת פייסבוק בשם "מאבק עובדי שיפודי ציפורה". מעל ל-3,600 חברים ותומכים. הצטרפו ועודדו את העובדים, כך גם ההנהלה תדע כמה אנשים תומכים בהם ותבין שכדאי ל-"שיפודי ציפורה" להפוך למעסיק הוגן.
    אם המצב לא ישתנה, יהיו עוד משמרות מחאה והפגנה ליד המסעדות של "ציפורה". הן תתפרסמנה בקבוצת הפייסבוק ובעמוד המאבק באתר של "הרשת" 
    http://hareshet.org/loshotkim

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!