שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    חוגגים 30 שנה לקנים הדרוזיים

    "מנין שאבו כוחם?"

    עדויות על רדיפה ומעצר להט"בים בצ'צניה. "אסור לנו לשתוק"

    23 באפריל 2017

    בתאריך 22.4.1987 נחתמה מגילת ההכרזה על הצטרפות הנוער הדרוזי לנוער העובד והלומד ועל הקמת הקנים הדרוזיים, בברכת השיח אמין טריף ז"ל, הראש הרוחני של העדה הדרוזית. 30 שנה לאחר מכן, אנו חוגגים את הפעילות התנועתית הענפה בחברה הדרוזית באירוע חגיגי במתחם קבר נבי שועיב

    30 שנים לקנים הדרוזיים

    אנו מחנכים דורות עם ניצוצות של שינוידורות חושבים ומבצעים…דורות עם ראייה שונה ומנהיגות נבונהדורות של תושייה מלאה בעשייה… نريد جيلا غاضبانريد جيلا يفلح الآفاق وينكش التاريخ من جذورهوينكش الفكر من الأعماق…# 30 שנה למעגל הקנים הדרוזיים הנוער העובד והלומד # ٣٠ عام لدائرة العشوش الدرزية الشبيبة العاملة والمتعلمه

    Posted by ‎הקנים הדרוזיים – הנוער העובד והלומד‎ on Saturday, April 22, 2017

    דבריו של סמיר אסעד, רכז הקנים הדרוזיים:

    "מעמד מאוד מרגש, לעמוד כאן במקום הכי קדוש לעדה הדרוזית ולהביט אחורה 30 שנה, כאשר עמדה כאן דמות של המאה האחרונה, המנהיג הגדול שיח' אלג'זירה, השיח' אמין טריף ז"ל, ונתן את ברכת הדרך לתנועה ולשילוב אמתי של בני הנוער בחברה הישראלית. הוא מצא שתנועת הנוער העובד והלומד היא הפלטפורמה הנכונה והטובה להשתלבות כנה וע"ב שוויוני.

    מגילת ההקמה של מעגל הקנים הדרוזיים, 22.04.1987

    היום ואחרי 30 שנה, אנו ניצבים כאן בשביל לחדש את המחויבות של בני דורנו לדרך החינוכית, הערכית והחברתית, שביכולתה ליצור את השינוי המתבקש בחברה שלנו למען עתיד טוב יותר. עתיד שמבוסס על האידיאלים שמושרשים עמוק במהותנו וקיומנו משך אלף שנים. וצריך את היד המכוונת והנכונות לצעוד בדרך.

    אחד היעדים שהגדרנו בתוכנית העבודה של הקנים הדרוזיים: " הכרת המורשת והמסורת הדרוזית תוך הטמעת הערכים והנורמות שמהווים מקור השראה ולא מקור סמכות". דהיינו, לינוק מהמורשת המפוארת שיש לנו את הערכים הנעלים ולפעול לפיהם.

    כיום אנו פועלים ב- 18 כפרים- בגליל בגולן ובכרמל, ובכל מקום נתקלים בתופעות שהחברה שלנו לא ממש מתגאה בהם!

    ומנגד אנו עדים, עד כמה הנוער שלנו צמא לפעילות החינוכית והערכית ולשינוי חברתי עמוק. יש בקרבנו פוטנציאל אדיר מתוך שכבות הנוער שמסוגלים לאתגרים שעומדים לפתחינו. אני רואה בתפקידנו, שכבת המדריכים, כמובילי דרך ונותנים ביטוי לכל נערה ונער על מנת לממש את הפוטנציאל הטמון בהם.

    התחלנו את היום בצעדה מקיבוץ רביד ועד לכאן "מקאם הנביא שועייב עה"ש" . גם לצעדה זו יש משמעות וסמליות. סיפורו של קיבוץ רביד הינו סיפור הגשמה של תנועת הנוער העובד והלומד ופנינו למקום הכי קדוש לעדה הדרוזית. זהו מסר לכל חניך ומדריך כאחד. מסיפור ההגשמה וחזרה לשורשים שטמונים עמוק במקום זה שיש לצרוב גם בתודעה שלנו.

    הנוער העובד והלומד - קנים דרוזים

    אירוע 30 שנה לקנים הדרוזיים, נבי שועייב, 22.04.17

    שנת 2014 היוותה נקודת תפנית חשובה של הקנים הדרוזיים, בזכות הרכזים והמדריכים שהתגייסו לתוכנית "יוזמה והתחדשות" שאנו מצויים בשיאה. הרכזים והמדריכים שהכריעו על עיסוק יומיומי להטמעת והנחלת הערכים והאמונה בצדקת הדרך בקרב הנוער.

    נכונו לנו עוד הרבה שנים של עשייה משמעותית למען חברה עצמאית וטובה יותר. ניצבים כאן אתי רכזי הקנים, המד"צים והחניכים. כולנו מאמינים בדרך ומוכנים לעבוד קשה על מנת להשיג את מבוקשנו. וזה לא מובן מאליו. נמצאים איתנו גם שותפים לדרך ולא פחות חשובים: מהמערכת המוניציפלית, ראשי רשויות/ מנהלי מחלקות החינוך ומנהלי יחידות הנוער שתומכים ומהווים מטרייה לפעילות שלנו ומעמידים את התשתיות לטובת קידום הנוער.

    התנועה כולה והעומד בראשה מחבקים אותנו ומאפשרים צמיחה והתעצמות של הקנים, תוך כבוד הדדי וחופש מלא לכל פעולה שתידרש ע"מ לבטא את המיוחד גם אם הוא שונה.

    שוויון ערך האדם הנו ערך עליון בתנועתנו, נעשה הכול בכדי למרכז את הנערה והנער ולאפשר שוויון. שוויון בין כולם ללא הבדל דת, גזע, מין או מגדר ויותר מכל השוויון מגיע לכולם: לנערה ולנער, לילד, למבוגר ולבעלי צרכים מיוחדים. תפקידנו לחבר את החוליות החלשות בחברה ולחזק אותן, הן חלק בלתי נפרד מאתנו. וכן להשרות רוח התנדבותית ותרומה לקהילה, אנחנו כאן בשביל כולם."

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!