שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    "חלוץ זה לא דבר מולד, אלא נבחר."

    "עם שאינו יודע את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל."

    חינוך לשוויון ופמיניזם - מתחיל כאן

    6 במרץ 2016

    שמעתם על מסע נחשונים? אורן, מדריך בסניף אשקלון מספר על המפעל החינוכי המיוחד - על חלוציות, ציונות, עיירות הפיתוח והעתיד שלנו בארץ ישראל.

    שלום, אני אורן, קומונר סניף אשקלון והמדריך של קבוצת upgrade, ואני רוצה לספר לכם על הסופ"ש האחרון, שבו יצאנו למסע נחשונים לשכבות י' בשדרות.
    בהתחלה הגענו לתצפית על שדרות שם דיברנו על האזורים שאפשר לראות משם כמו אשקלון ומועצה אזורית שער הנגב וגם כמובן על עזה. דיברנו על העובדה שעזה נמצאת רק ק"מ אחד בלבד משדרות ובהקשר הזה – על חיי התושבים בעיר והשגרה במלחמה האחרונה וגם אחריה.
    מהתצפית הלכנו לקו הזינוק של "המירוץ לחלוץ" שבמהלכו עברנו בין תחנות באזורים שונים בעיר וביצענו משימות שקשורות לשדרות של פעם והיום.
    לאחר מכן נסענו לקיבוץ יד מרדכי, שם דיברנו על חלוצים וחלוצות שהם אנשים ראשונים בתחומם, אשר לא מפחדים להעז והולכים עם האמת שלהם עד הסוף גם היא שונה או מנוגדת לזרם, מעוררי השראה ומשני מציאות, מורדים במוסכמות, סוחפים מובילים מנהיגים! אנשים שעושים מעשים ולא רק מדברים, שחושבים כיצד השינוי ימשך לאורך זמן ולא רק לאותו הרגע.
    דיברנו גם על עיירות פיתוח שהיום נתפסות כמקומות שכולם מנסים לצאת ממנו ולא להגיע לשם, במילים אחרות – פשוט לא מקום טוב. הרבה לא יודעים על חשיבותן האדירה של עיירות הפיתוח, שעזרו לעצב את גבולות המדינה, ליישב עולים רבים במקומות לא מיושבים על מנת לפתח את הארץ, והחשוב מכל האנשים שגרים שם הם החלוצים שתרמו להקמת המדינה ופיתוחה ויכול להיות שבלעדיהם המדינה לא הייתה היום!
    בין לבין גם עשינו הפסקות פעילות, קבלת שבת, ערב תרבות, בית קפה ופעילויות נוספות.
    לסיכום אני רוצה להגיד שלהיות חלוץ זה לא דבר מולד, אלא נבחר. כל אחת ואחד יכולים לבחור להיות חלוצים ולמרות שהמדינה קמה בזכות חלוצים החלוציות עוד לא נגמרה ויש צורך שעוד אנשים ייקחו אחריות על החברה ויובילו אותה למקום טוב יותר. אני חושב שהתנועה נותנת את הכלים להיות חלוץ וחלוצה ב-2016 ושזהו בית לחלוצים וחלוצות מהעבר ומההווה שרוצים להגשים את עצמם.


    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!