שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    חקלאות, זה בידיים שלנו!

    בחזרה לקונגרס

    תיכון הלבבות האטומים

    12 בפברואר 2017

    בשנים האחרונות אנחנו עדים לניסיונות רבים לשחוק את מעמד החקלאות הישראלית ואת התפקיד המרכזי שלה מהציונות. כחלק מחזרתו של החקלאות למרכז הבמה של החברה הישראלית, השבוע יצא לדרך לראשונה שבוע החינוך לחקלאות – תוצר של שיתוף פעולה רחב וייחודי של גופים וארגונים רבים העוסקים בחקלאות והתיישבות בהובלת "מרכז הדרכה אלומה" שהוקם ע"י הנוער העובד והלומד.

    השבוע (12-17/2/2017) יתקיים לראשונה בישראל שבוע החינוך לחקלאות במטרה לעורר את השיח על חשיבותה של החקלאות בישראל, על מקומה בסדר היום הציבורי, בהתיישבות, בשמירה על הגבולות ועל הביטחון התזונתי של מדינת ישראל כמו גם כערך מכונן באתוס הציוני ובהקמת המדינה. שבוע החקלאות, המשותף לתנועות ולארגונים השונים הפועלים בהתיישבות בהובלת "מרכז הדרכה אלומה", יהיה גדוש בפעילויות חינוכיות בנושא חשיבות החקלאות בישראל. ביו הגופים המשתתפים: תנועות הנוער בישראל, מנהל חברה ונוער, תנועת המושבים, התנועה הקיבוצית, מרכז המועצות האזוריות, החממה האקולוגית עין שמר וגרנות.

    השבוע מציב את הקשר בין חיי היומיום שלנו לחקלאים ולתוצרתם על סדר היום וכולל פעילות חינוכית והתנסותית בתנועות הנוער בהן פעילות לשכבות ההדרכה ולשכבות הבוגרות, מפגשים של נוער מההתיישבות עם חקלאים, בבתי ספר יעברו שיעורי חברה בנושא ע"י חניכי הבוגרות בתנועות הנוער. בנוסף  פעילות בחינוך הפורמלי והבלתי פורמאלי בערים ויישובים בהיקף רחב.

    ביום חמישי ה-16 לפברואר יתקיים כנס "מתחברים לשורשים" להעשרה ערכית ותכנית בנושא מאבק החקלאים. הכנס יתקיים בחממה האקולוגית בעין שמר. בכנס ייקחו חלק עובדי חינוך פורמאלי ובלתי פורמאלי מהמועצות האזוריות, נציגי תנועות הנוער ומדריכי נוער. יישאו דברים ח"כ איתן ברושי, ראש מוא"ז מנשה אילן שדה, יו"ר ממ"א ראש מוא"ז לב שרון עמיר ריטוב, מנהל המנהל לחינוך התיישבותי בני פישר, דוברת גרנות גל מוסיוב, נציג דרור מטעים חינוכיים מתן אלפסי ומפמ"ר חקלאות ומנהל חוות חקלאיות אבי אלקיים. בנוסף יתקיים סיור בחממה האקולוגית עין שמר ומעגלי שיח בנושא.

    אלומה הוא מרכז הדרכה שהוקם ע"י הנוער העובד והלומד ומטרתו להוות לב פועם לפעילות החינוכית במרחב ההתיישבותי. פעילות אלומה כוללת הכשרת מדריכי ילדים ונוער, מדריכים בכפרים הערביים, הדרכת קבוצות צעירים, ליווי מחלקות הנוער וליווי צוותי חינוך. אנו מבקשים לחזק מערכות החינוך הקיימות, ולתת להם כלים ליצירת מערך הדרכה איכותי, עשיר בתכנים. ולכן אלומה פועלת בשיתוף עם מחלקות הנוער ועם גופים נוספים במרחב.

    עידית תדהר, רכזת "מרכז הדרכה אלומה": "בשנים האחרונות מוביל משרד האוצר מדיניות שחונקת את החקלאות הישראלית ופעם אחר פעם זועקים החקלאים בענפים השונים על הפגיעה בהם. אנחנו מאמינים שהגיע הזמן להפוך את המאבק על השמירה על החקלאות לשיח ערכי, חינוכי שבמרכזו אהבת הארץ, השמירה על חברה עובדת ויצרנית. אני מאמינה שכל נערה ונער יכולים להתחבר לערכים אלה ולהוביל את הדור הבא של החקלאיים בישראל. ט"ו בשבט הוא חג המסמל את הקשר בין אדם לאדמתו והשנה נציין אותו בסימן הקשר בין יצירה לעבודת האדמה."

    לאירוע בפייסבוק של שבוע החינוך לחקלאות: https://www.facebook.com/events/1618376158469481/

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!