שליחת כתבה

טיול החורף של קן רמתיים

טיול ט"ו בשבט בקן בורוכוב

2 בפברואר 2015

כ200 חניכים מקן קרית אונו יצאו בסוף השבוע לטיול שיהיה מאוד קשה לשכוח. נטע לוריא חניכה בשכבה הבוגרת בקן מספרת על ההכנות ועל הטיול.

קודם כל, אני רוצה לפתוח ולומר שהפעם, לא היה מדובר בטיול רגיל.
    לפני חודש, כל המדריכים, המשצ"ים, הקמונרים והרכז התגייסו למשימה הקרובה – טיול חורף. כולנו עבדנו קשה ועשינו את מירב המאמצים כדי שהטיול הזה יהיה טיול מושקע וכיפי שבו החניכים יהנו מכל רגע. השקענו מחשבה במסלול, במקום הטיול, בפעילויות השונות ככה שיתאימו לכל הגילאים השונים והמגוונים. המדריכים עבדו קשה בהכנת הפעילות לחניכים וחשבו איך להפוך את הטיול מעוד טיול רגיל ל"טיול מפוצץ". אחרי חודש של מאמץ והשקעה הגענו לתוצאה הרצויה. אנחנו הצלחנו להגיע לכמעט 200 רשומים וזאת תוצאה מרשימה. מכאן, אנחנו שואפים רק לגדול.

יום שישי ה-30.1 , בשעה 21:00 כל החניכים התחילו להתאסף בקן, אחרי שעות של התרגשות וצפייה שלנו ושלהם. בנוסף להתרגשות המדריכים גם מעט חוששים – איך יצליחו להתמודד עם טיול שכולל גם שינה. אך הנה, זה מתחיל. החניכים מתאספים וכל מדריך הכין פעילות כיפית המתאימה לחניכים שלו. התחלה של ערב מהנה בו החניכים משתחררים, נהנים, קופצים, משתוללים. כל החניכים, בלי יוצא מן הכלל, מקטן עד גדול. כל אדם הנכנס לקן מרגיש את השמחה והאווירה הטובה השרויה בקן. אחר שעתיים של פעילות נמרצת, החניכים עייפים והגיע הזמן לישון בשביל שיהיו להם כוחות למסלול של היום למחרת. החניכים מתכנסים בחדרים השונים, מדברים, צוחקים ובסופו של דבר, אחרי קצת "קונצים" שעשו למדריכים, גם נרדמים. אך המדריכים, לא נחים אף לא לרגע. הם ממשיכים לשמור על החניכים, לעבור בחדרים השונים, לעזור ולפתור כל בעיה שעולה. המדריכים מאפשרים לחניכים לילה שקט וצבירת כוחות למסלול שלמחרת.

שבת בבוקר, יום יפה. כל החניכים קמים לשבת שטופת שמש. איזה כיף לקום לשמש חזקה אחרי לילה מקפיא כזה. המדריכים קמים באנרגיות חיוביות ורצון להעביר פעילות בכל הכוח (אף על פי שישנו מעט). הם נחושים להצליח במשימתם ולשמח את חניכיהם בכל רגע נתון ולעבור איתם טיול מהנה. אחרי השכמה, כל החניכים והמדריכים מקבלים שוקו להתחלת הבוקר. המדריכים מעירים את החניכים, עושים להם פעילות נמרצת כדי לפתוח את הבוקר ולהתחיל את הטיול העומד בפתח. אחרי נסיעה קצרה, הגענו לתחילת המסלול. מסלול מהנה, נוף מרהיב, החניכים נהנים והמדריכים מרוצים. הרגע שבו עצרנו בדיונות, היה מקסים. אתאר לכם: החניכים קופצים, רצים, מתגלגלים וצוחקים. כל החניכים צוחקים ומחייכים מכל עבר, רואים שהם נהנים. המדריכים מתקרבים לחניכים, מתגלגלים ביחד איתם, מתחילות תחרויות ריצה שונות, מתחפרים בערימות חול, אווירה טובה. סיפור מסגרת שממשיך מעצירה לעצירה שמרתק את החניכים ומשאיר אותם מחכים בקוצר רוח להמשך הסיפור. עברנו מסלול מלא בגיבוש והנאה. "זה לא היה רק עוד טיול. התגבשנו, התקרבו לחניכים, הרגשנו מה זה להיות שייך, להיות חלק מקן קריית אונו" אמרה אחת המדריכות בהתרגשות. אחרי סיום הטיול, סיכמנו את הטיול במורלים אחרונים שהשאירו טעם של עוד. "המורלים נתנו אווירה עצומה של גיבוש, הרגשה של משפחה – קן קריית אונו."
    בסופו של דבר, אפשר להגיד שהמאמצים לעשיית הטיול – השתלמו.