שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    טיול ט"ו בשבט בקן בורוכוב

    טיול חורף קן קריית אונו

    רשמים מסמינר תנועות הנוער בקראקוב לציון 70 שנה לשחרור אושוויץ

    2 בפברואר 2015

    קן בורוכוב גבעתיים יצא לטיול חורף - 750 חניכים מהקן טיילו ביום שבת האחרון ביער בן שמן וערכו הפנינג ענק לציון החג.

    ט"ו בשבט הגיע – חג לטיולים!

    חושבים שבני הנוער מעדיפים לשבת מול המחשב במקום להיות בטבע? כנראה שלא פגשתם את חניכי קן בורוכוב. ביום שבת האחרון (31/1), טיילו 750 מחניכי קן בורוכוב של הנוער העובד והלומד ביער בן שמן במסגרת טיול ט"ו בשבט המסורתי. במסגרת הטיול ערכו הפנינג ענק לט"ו בשבט במצפה מודיעין בהפעלת חניכי שכבה ט' כחלק מהכשרתם לקראת הדרכה בשנה הבאה.

    ט"ו בשבט הוא חג לאילנות תמיד היה אחד החגים האהובים על ילדי ישראל – אבל מה עושים בשנת שמיטה כשאי אפשר לעשות נטיעות? פשוט מאד – מטיילים והרבה! רבים נוטים לחשוב שבעידן הסמארטפון והרשתות החברתיות, לבני הנוער והילדים אין יותר רצון לצאת לטבע ולטייל להנאתם, אך הם טועים ובגדול. המציאות בפועל שונה לחלוטין. מדי שנה, יותר ויותר בני נוער יוצאים ביחד לטייל ופשוט צריך לפתוח את העיניים ולראות את מאות הילדים שנמצאים בכל טיול וטיול. דווקא הנוכחות של הטלפונים בטיולים מאפשרת לחניכים להעלות תמונות מרהיבות מהטבע ולשלב בין החוויה הטיולית בשטח עם העולם הווירטואלי שממלא חלק גדול מעולמנו בהווה.

    בקן בורוכוב של הנוער העובד והלומד בגבעתיים ציינו ביום שבת האחרון (31/1) את ט"ו בשבט בטיול החורף המסורתי בהשתתפות של 750 מחניכי הקן. חניכי התנועה ניצלו את הסביבה הירוקה והפריחה היפה שקיימת בתקופה הזו ויצאו לטייל ביחד ביער בן שמן. מדובר בטיול עצמאי אשר מאורגן ע"י חניכי הקן שהכנו במיוחד לכל קבוצה בגד ייחודי – סווטשרט קבוצתי – שאותו הדפסו וצבעיו בחרו חברי הקבוצה.

    הטיול נפתח בהתכנסות המונית במכתש, שכמעט ולא הצליח להכיל את הכמות הגדולה של האוטובוסים. המדריכים תידרכו את החניכים על כללי התנהגות בטיול ותוך פחות משעה כולם כבר היו בדרך למצפה מודיעין, שם התחיל הטיול. במצפה ערכו החניכים הפנינג, שאותו הפעילו חניכי שכבת ט', במסגרת הקורס אותו עוברים לקראת שנת ההדרכה הראשונה שלהם שתחל בשנה הבאה. בהפנינג עברו הקבוצות בין שלל תחנות ובהם שלל משימות מגבשות ומהנות, ולאחריו עברו למתחם הפיקניקים שבו אכלו את ארוחת הבוקר. אחרי הניקיונות התכנסו יחד כל חניכי הקן ב"אמפי" שבמצפה מודיעין לתמונה קנית ענקית בהנחייתו של צוות הצילום הקני.
    מיד בסוף הצילומים, אחרי כל ההכנות והתדרוכים, יצאו סוף סוף למסלול. בגלל הכמות הגדולה של החניכים בטיול, החליטו בהנהגת הקן השנה לטייל בשני מסלולים שונים היוצאים מאותה נקודה. מחצית מהחניכים טיילו על שביל ישראל צפונה (ממצפה מודיעין לתל חדיד) ומחצית מהחניכים טיילו על שביל ישראל דרומה.

    ענבר שניר, רכזת הקן החדשה מספרת על ההדרכה בטיול: "במהלך המסלול המדריכים העבירו שלל הפעלות דרך, משחקים והסברים על הטבע. בטיולי התנועה חשוב לנו לחנך את החניכים לאהבת הארץ ושמירה על הסביבה מכיוון שאנחנו מאמינים שילדים צריכים להעריך מגיל צעיר את הטבע שיש לנו בישראל ואת חשיבות השמירה עליו.
    המביט מהצד על החניכים ההולכים במסלול יכול היה לצפות בחבורות צבעוניות של חניכים מטיילות יחדיו, לומדות, צוחקות ונהנות. בסוף המסלול האוטובוסים לקחו אותנו הביתה וכך שבנו, עייפים, בריאים ושלמים ומרוצים מאוד. החניכים שמטיילים היום אולי עושים תמונת סלפי במסלול, אבל אוהבים את הטבע לא פחות, אם לא יותר מבעבר."

    לצפייה באלבום התמונות המלא מהטיול 

     

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!