שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    זוכרים את יהודי אתיופיה שנספו

    טקסי חניך וחונך מצטיינים 2017

    דבר הקומונרים - זוכרים את הנספים

    25 במאי 2017

    אמש, ביום רביעי ה-24/5, תנועת הנוער העובד והלומד ציינה את זכרם של אלפי יהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל. כ-1,500 חניכים ואורחים, ביניהם עולים ואסירי ציון, התכנסו בטקס הנעילה בנתניה, שכולו פרי יצירתם של חניכי התנועה. "אני חרד שזיכרונם יישאר נחלת מעטים ויתפוגג לו בחלוף הדור שחווה את המסע על בשרו." אברהם אדגה

    אסירי ציון בטקס לזכר הנספים

    בטקס לציון יום הזיכרון לזכר יהודי אתיופיה שנספו בדרכם לארץ היו הרבה קטעים חשובים ומרגשיםאבל היה רגע אחד שבו אף עין לא יכלה להישאר יבשה.אותו רגע בו עלו לבמה אסירי ציון הגיבורים להזמנתם של המדריכים שארגנו את הטקס.רגע של כבוד, של מחנק בגרון, של הערכה עמוקה למי שכתבו פרק נוסף של ציונות ובחלומם ומעשיהם שינו את כולנו.הנוער העובד והלומד – الشبيبة العاملة والمتعلمة

    Posted by ‎דרור ישראל‎ on Sunday, June 4, 2017

    מעל ל4,000 יהודים נספו בדרכם מאתיופיה לישראל. הם סבלו בדרכם מחלות, חיות ושודדים. מאז 2003, בעקבות החלטת הממשלה, מציינת מדינת ישראל יום הזיכרון ליהודי אתיופיה ביום ירושלים.

    תנועתנו מובילה את טקס הנעילה מזה שש שנים, כחלק מפעולתה ליצירת הכרה בחשיבות הגדולה של העלייה הציונית מאתיופיה. גם היום, מעטים בציבור מכירים את סיפור עלייתם של יהודי אתיופיה או מודעים למחירים הכבדים שהם שילמו על מנת להגשים את החלום הציוני. "יש לנו את הכוח בתנועה לספר את הסיפורים של העם שלנו כפי שראוי לספר אותם" אמרה גילה פקדו, ממרכז ההדרכה של התנועה "אסור לנו לקחת חלק בהפרדות שנוצרו בינינו, עלינו לשזור אותם בחוטים עדינים של תקווה."

     

    הענקת אות הוקרה לאסירי ציון

     

    מתוך דבריו רועי יסוד, רכז הנוער העובד והלומד:
    "אם לא נשאל לשלומם –  האם נדע מה שלומנו?  אם לא נכתוב את פרטי הפרטים של סיפורם – האם נאחז בסיפור שלם אודותינו?  אם לא נשאל את עצמנו מה המחויבות שלנו לחלומם, חלום עלייתם לירוסלם של זהב, עלולה השתיקה להחליש אותנו, את כולנו, ושום נחמה לא תעזור. והדרך הסלולה היחידה, תהיה ירידה. גם אם זה בתוך הארץ הקדושה."

    אמייה טגה

    בטקס הודלקו 4 משואות על ידי צעירים ומבוגרים יוצאי אתיופיה, ביניהם הסופר דניאל בלטה, אשר צעד את מסע העלייה מלא התלאות מאתיופיה לישראל בגיל 15 ואף כתב על כך בספריו והסופר אברהם אדגה, אשר הדליק משואה לזכר דודתו תרנגו מנסה ושני ילדיה שנספו על אדמת סודן בדרכם לארץ ישראל. בתחילת האירוע אמייה טגה, שחקן מכבי נתניה, הקריא את תפילת "יזכור".

    הטקס הסתיים בדבריהם המרגשים של עדי, רותם ודורון, חברי שכבת חוות ההכשרה, שהזמינו לבמה תשעה אסירי ציון שכיבדו אותנו בנוכחותם. כל אסיר ציון קיבל אות הוקרה מחבר/ה משכבת החוות ולסיום הטקס שרו יחד את "התקווה".

    לצפייה באלבום התמונות מהטקס

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!