שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    יום האישה הבינלאומי בתנועה – עצמאית – זו זכותך

    10 אחוז

    הועידה העשירית של הנוער העובד והלומד, יוצאת לדרך!

    16 במרץ 2014

    לכבוד יום האישה הבין- לאומי נערך מבצע ארצי לקידום נערות וצעירות שעובדות. תחת הסיסמה "עצמאית" ו"זו זכותך" אלפי נערות למדו את זכויותיהן והציגו עצמן כעובדות חזקות.

    לכבוד יום האישה הבין לאומי שהתקיים ב8.3 יזמו ב"איגוד המקצועי לנוער" מבצע ששם במרכז את הנערות שעובדות. בנוסף לקשיים שחווים נערים ונערות כאחד בשוק העבודה, נערות רבות שיוצאות לעולם העבודה נתקלות גם בתנאים לא שוויוניים, יחס שונה וקושי להתעמת עם מעסיקים.

    במסגרת המבצע חילקו חניכי ומדריכי הנוער העובד והלומד חומרי הסברה ייעודיים לנערות שמפרטים את זכויות העובדים, מעצימים את הנערות ומעודדים אותן לברר ולדרוש את זכויותיהן. הפליירים יחולקו בערים שונות בבתי הספר, במרכזי בילוי ובמקומות עבודה.

    המבצע כולל גם קמפיין אינטרנטי- אלבום בשם "עצמאית" בו חולקות נערות את התמונות והחוויות שלהן ממקומות העבודה. מטרת האלבום היא להעצים נערות שבוחרות להיות עצמאיות, ולא נתמכות על ידי ההורים או החבר ולתת מקום לנערות לבטא את עצמן ולהעביר מסר לנערות אחרות. האלבום מופיע בדף הפייסבוק של "האיגוד המקצועי לנוער" ומוצגות בו נערות במקצועות מגוונים, ממלצרות ועד עיבוד שבבי.
    למבצע יש גם פן חינוכי, במסגרתו מעבירים מדריכים ומזכירי איגוד מקצועי, שיעורים בנושא זכויות נשים בעולם העבודה לתלמידות בבתי ספר שונים.

    מה הקשר בין יום האישה לבין מאבקי עובדים?
    יום האישה הבין- לאומי התחיל כאירוע פוליטי- סוציאליסטי שכונה "יום הפועלות הבין לאומי" והוא צוין כמועד רשמי במדינות שונות במטרה לקדם את זכויות האישה, להעריך את פועלן של נשים ולחתור לשוויון מלא.
    נהוג לומר כי היום נקבע בתאריך זה כי ב-8 במארס 1857, פתחו מאות של פועלות במפעלי טקסטיל בניו-יורק בשביתה ובמחאה על תנאי העסקתן שכללו, בין השאר, עבודה של שעות ארוכות בשכר נמוך, אך לא קיימים מקורות היסטוריים מהמנים בנושא זה.
    בדצמבר 1977 החליטה האסיפה הכללית של האומות המאוחדות לאמץ את ה-8 במארס כיום המוקדש לציון זכויות האישה ולשלום עולמי.

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!