שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    יש עם מי לדבר

    המתכון למסע מוצלח

    הסיפור המלא על ענת כרמלי ששתלה לי את הלב בשכונה

    22 בפברואר 2015

    לפני כמה ימים במהלך עוד שיטוט שיגרתי בפייסבוק נתקלתי בדף של קבוצות גוונים, קבוצה לנוער הגאה של התנועה. / נועם פרי, כתבת "המערכת".

     

      

    נועם פרי

    קן רמת גן מרכז

     

    כשיצאתי מהארון בכיתה ט' הייתי לבד. כלומר, לא באמת לבד. היו לי את החברים מסביב שתמכו גם כשהיו כאלה שלא, אבל בתוך התהליך הזה שעברתי עם עצמי, הייתי רק אני. לא היה לי עם מי לדבר, עם מי להתייעץ, לא היה מי שיוכל להסביר לי את התחושות האלה שזורמות לי בגוף. כל ה"מי אני" ו"מה אני" ו"מה פתאום, איך יכול להיות, זה לא הגיוני. וכל השאלות האלה ששאלתי בשתיים בלילה כשאף אחד לא שמע.

    התקופה הזאת של הניסיון לקבל את עצמך כשאתה לא מסוגל כי אתה מפחד לשמוע, זה תקופה של הסתרה וזיופים ששוחקים את הלב. לא היה לאן לברוח, יכולתי רק לשתוק ולחייך כאילו מבפנים הכול כרגיל. המקום היחידי שבו הרגשתי שאני יכולה להיות מי שאני היה בקן, ושם בעזרת חברים עם כמויות תמיכה מטורפות ומדריכים שהקשיבו לי פשוט כי הם רוצים, קיבלתי את עצמי, יצאתי מהארון ונתתי לעצמי את האישור להיות מי שאני.

    לפני כמה ימים במהלך עוד שיטוט שיגרתי בפייסבוק נתקלתי בדף של קבוצות גוונים, קבוצה לנוער הגאה של התנועה. נכתב שם שהקבוצה מיועדת למתלבטים, למי שרוצה לשאול ולהתייעץ, להתלבט ביחד. בשביל ללמוד קצת יותר על מה זו קבוצת גוונים, החלטתי לפגוש את עומרי גולדזק, מדריך קבוצת גוונים בראשון לציון.

    קבוצות גוונים הן קבוצות לחניכים להט"בים בכיתות ט-י"ב. הן פועלות במסגרת התנועה, ונועדו בכדי לתת לחניכים (וגם לבני נוער שאינם חניכים בתנועה) מקום להכיר ולהיפגש, לדבר ולהתלבט ביחד. הקבוצות הוקמו מתוך רצון ליצור בתנועה מקום לחניכים להט"בים לתת ניראות למגוון הזהויות הלהט"ביות ולהכיר בהן בתוך התנועה. מה שמייחד את גוונים ממקומות אחרים לנוער גאה, כמו למשל איגי (ארגון נוער גאה), הוא בעיקר הקשר בין נושא הלהט"ביות, המאבק להכרה, זכויות ושיוויון, לבין המאבקים של התנועה בגזענות, בניצול ובדיכוי. להיות חלק מקבוצת גוונים זה להיות חלק מהנוער העובד והלומד. חשוב לזכור שלתת מקום למהלך ולחזון הזה צריך להיות קשור בלשנות את הסביבה, את החברה. חשוב ליצור קבוצה שמאפשרת לך להיות מי שאת, וחשוב שהקבוצה הזאת תהיה חלק מתנועה גדולה."

    בסיס הפעילות של הקבוצות שם דגש על תהליך היציאה מהארון, הקהילה הלהט"בית, מיניות, מגדר ועוד, כך יוכלו החניכים להתחנך, ללמוד, להכיר ולשאול שאלות שאולי פחדו שאין להם מענה. יציאה מהארון יכולה להיות מאוד מאוד מלחיצה כשאין עם מי לדבר. להיות חלק מקבוצה מודרכת שהמטרה שלה היא ליצור את המענה הזה, ליצור סביבה בטוחה לחניכים כדי שיוכלו להיות מי שהם, יכולה להוות הגנה מפני הפחד הזה.

    "ליצור סביבה ומרחב בטוח לחניכים ולחניכות." מסביר עומרי, כשאני שואלת אותו מה הוא מצפה שיקרה בקבוצות. חניכים שמגיעים לקבוצה נמצאים בשלבים שונים בהתייחסות ליציאה מהארון ולזהות הלהט"בית שלהם וכל אחד ואחת צריכה להרגיש שיש לה מקום. לפתוח קבוצה כזאת בתנועה אומר שאני קושר את הזהות הלהט"בית שלי בזהות התנועתית שלי."

    אני בטוחה שהרבה מאוד חניכים להט"בים בתנועה מצאו בה את המקום שלהם להיות מי שהם. אנחנו חיים בחברה שעוד לא למדה לקבל את מגוון המגדרים והזהויות השונות, רבים מהקהילה הלטבית חווים הומופוביה בסביבה המוכרת להם, ואני בטוחה שיש המון חניכים בתנועה (ולא רק) שמפחדים להיות מי שהם. כשאני הבנתי שאני אוהבת בנות לא היה מי שיסביר לי, ברוגע, שזה לא משנה שום דבר, שזה לא משנה אותי. שזו אני וזה בסדר. אפילו להורים שלי לא היה מי שיסביר. הפחד הזה נובע מאי וודאות ואי ידיעה ואני חושבת שמקום כמו גוונים הוא המקום להרגיש נוח לשאול ולהתלבט יותר בקלות, ללמוד ולהכיר אנשים שמרגישים כמוך. אם קבוצות גוונים היו פועלות בתקופה שאני התלבטתי, אני יותר מבטוחה שלהיות חלק מזה היה יכול להקל עליי באופן ניכר.

    אז אם את או אתה שקוראים את הכתבה הזו עכשיו, ומתלבטים אם להיות חלק או לא, או לא בטוחים שזה באמת יעזור להם- תנסו. כשיש מקום תומך ובטוח, שבו אתה יכול להיות אתה בלי לפחד, הכל נהיה הרבה הרבה יותר פשוט. התנועה היא המקום היחיד בו הרגשתי שאני יכולה להיות מי שאני, וקבוצה כזו שהיא חלק מהתנועה שנתנה לי בית, יכולה רק לעשות טוב. אני מקווה שהקבוצות האלה באמת יהיו מקום תומך ומכיל לכל שאר החניכים הלהט"בים בתנועה וגם כאלה שלא, ככה שאף אחד לא ישאר לבד.

    קבוצות גוונים פועלות בראשון לציון, עמק הירדן, עכו ומשגב.
    לפרטים כנסו לעמוד הפייסבוק:
    קבוצת גוונים- הנוער העובד והלומד

    רוצה להצטרף ל"מערכת הכתבים התנועתית"? השאר/י את פרטיך כאן

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!