שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    כדי שנהיה מצטיינים אנו זקוקים לכם!

    100% פרי תנועתי

    הצטיינות מקצועית

    8 ביוני 2016

    נאומו המלא והמרגש של השף שמעון אלמוג, נציג החונכים המצטיינים של הנוער העובד והלומד לשנת תשע"ו.

    ערב טוב לכולם וחודש טוב!
    מכובדי, מנהלים ונציגים של בתי הספר ממקומות שונים בארץ, מדריכים, מחנכים וחונכים מצטיינים, הורים יקרים לחניכים ומעל כולם – החניכים המצטיינים.
    הערב הזה הוא סוג של דרך להביע הוקרה והערכה, הוא הביטוי הגלוי לאותה טפיחה קלה על השכם, הוא אמירה מעודדת. הוא אמור להביא לציבור הרחב את העובדה שישנם כאן חונכים וביקר חניכים שעשו דרך קשה ובהתמדה הגיעו להצטיינות.
    אבל לדעתי, בערב הזה יש שתי אמירות – האחת היא המשכה של הדרך, המשכו של מאמץ משותף ומתמשך – של החניכים שקשרו את עתידם למקצוע אותו בחרו והחליטו שזו דרכם, וממצים את יכולותיהם כדי להגיע למטרה.
    של המחנכים והמדריכים ומנהלי בתי הספר, שעושים לעיתים לילות כימים להנחלת ההשכלה והמקצוע לחניכים אלו.
    של הנוער העובד והלומד על כל שלוחותיו ואנשיו כאן ובכל מקום אחר, ושל שאר הגופים הנמצאים כל הזמן – מאחור ומלפנים, תומכים דוחפים ומושכים, במאמץ הזה – אל המטרה.
    וגם, שלנו, החונכים. מצטיינים יותר או פחות, שבאהבה וחום, ברצון וידע מקצועי, מעמיקים ומשפרים ומרכיבים ומלטשים – לא רק ידע מקצועי אלא גם מחנכים לערכים מקצועיים ומוסריים אוניברסאליים.
    האמירה השנייה הינה אמירת תודה, וכמו על הערב הזה גם אני אומר תודה – בשמי ובשם שאר החונכים, אני אומר תודה לכל מי שעומד מאחורי הערב הזה ותכניו, תודה על ההכרה וההערכה.
    מכובדי, לפני שעות אחדות שמעתי את האלוף במילואים וחתן פרס ישראל דורון אלמוג, דורש בפני ובשם מקבלי הפרס- ומתוך דבריו נחקק בזיכרוני אחד המשפטים היטב-היטב. "חוסנה של חברה נמדד על פי חוזקה של החוליה החלשה".
    ישנם כאן מחנכים ומורים ואפילו הורים, שבשלבים מסוימים כמעט אמרו נואש. במאמץ עילאי, בהשקעה אישית ובהקרבה, חשקו כולם שיניים ונרתמנו להמשיך להיאבק על הצלתם והצלחתם של חניכים אלו על מנת שלא יפלטו ממסגרות המערכת והחברה אל שוליהן.
    יחד עם זאת, טובים ככל שנהיה, קשוחים או רכים טובים ונחמדים בעינינו, או רעים בראיית חניכינו נואשים אך עיקשים ומתמידים – ככל שנרצה לחשוב על עצמנו, אין אנו יכולים שלא לעמוד נפעמים ומלאי כבוד והערכה ולהריע לרצונם נחישותם ונכונותם של חניכינו. אלו שהחליטו שזה רצונם וזה מאבקם לחיים.
    אישית אני יכול לומר שלא מעט חניכים הדרכתי, בארץ ובשנים לא מעטות בחו"ל. לא בכולם נחלתי הצלחה, ואני מניח שכמעט כולנו כאבנו כישלונות של חניכים שנשרו לנו מבין האצבעות. אם כך מה עושה אותנו למדריכים וחונכים מצטיינים? כדי שנהיה מצטיינים אנו זקוקים לכם החניכים! שתרצו, שתבינו ותפנימו ותיענו לקריאה, שתיטלו על עצמכם את המשימה הקשה מכולן: להצליח. להצליח ולא להיכשל, לתת סיכוי ולא להירתע מן הסיכון והמכשולים, ולהתגבר.
    ואם אתם החוליה שנחשבת לחלשה, היום הוכחתם שאתם חזקים ובלתי שבירים ובכך הפכתם אותנו לחברה טובה יותר וחסונה יותר, ואתם חלק בלתי נפרד ממנה, וממקום של כבוד!
    אני מודה ומצדיע לכל החניכים והמדריכים המצטיינים כל אחד ואחת בתחומי עיסוקיהם והדרכותיהם. אני מתרגש להודות לכל מי שטרח בהפקת הערב הזה ובמיוחד לאנשי הנוער העובד והלומד – הנמלים העמלות. אני מודה לכל החניכים המצטיינים – כל אחד בתחומו, שבזכותם אנחנו כאן.

    השף שמעון אלמוג, נאום החונכים המצטיינים של אזור מרכז לשנת 2016.

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!