שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    כמה שאלות על הפסקות ושעות נוספות

    פיטרו אותי ללא שימוע או הודעה

    צריך לתת הפסקות במשמרת של פחות מ-6 שעות?

    29 ביולי 2013

    אני עובד כמלצר באולם אירועים, אני בן 17 וחצי ויש ימי עבודה שאני עובד יותר מ-9 שעות וזה בלילה אני חוזר הביתה לקראת הבוקר כל פעם ולא משלמים לי על שעות נוספות.

    שאלה:

    1. אני עובד כמלצר באולם אירועים, אני בן 17 וחצי ויש ימי עבודה שאני עובד יותר מ 9 שעות וזה בלילה אני חוזר הביתה לקראת הבוקר כל פעם ולא משלמים לי על שעות נוספות והשכר יותר מהמינימום. מגיע לי שכר על שעות נוספות?
    2. המנהל הרים עלי את קול ואמרתי לו שלא יצעק אלי והוא העיף אותי הביתה, יש לו זכות לזה? ואם לא, אני יכול לתבוע אותו?
    3. לא מביאים לעובדים שעובדים באותו אולם לצאת לעשן סיגריה או שהפסקה גם אל חשבוננו, אני יכול לתבוע את המקום?

    תשובה:

    שלום,

    אם אתה עובד מעל לשמונה שעות ביום – מגיע לך לקבל תוספת עבור עבודה בשעות נוספות. בשעתיים הנוספות הראשונות מגיע לך 125% משכר הבסיס שלך (אם הוא גבוה משכר המינימום – משלמים 125% ממנו), בכל שעה אח"כ מגיע לך 150%.

    אם אתה עובד בעבודת לילה, כלומר עבודה שלפחות שעתיים ממנה היא בין 22:00 ל6:00 – אמורים לשלם עבור שעות נוספות החל מהשעה השמינית.

    אם אתה עובד באולם אירועים, ועובד בעבודת לילה, אז אמורים להתחיל לשלם עבור שעות נוספות כבר החל מהשעה השביעית.

    לגבי הריב – אני לא יכול להגיד שום דבר מדוייק, בגלל שאני לא מכיר את הסיטואציה, אבל למנהל מותר לקבוע מי יעבוד. אבל… יש הגבלות. אי אפשר לפטר אותך בצורה שרירותית, בלי שימוע ובלי הודעה מוקדמת.

    לגבי מועד ההפסקות – שוב, למנהל מותר לקבוע מתי יהיו ההפסקות שבמשמרת. אבל… המעסיק חייב לתת לעובדים הפסקות שירותים והפסקות קצרות להתאוששות. ההפסקות הן על חשבון העובד ולא על חשבון המעסיק.

    בהצלחה.

    באתר שלנו ניתן למצוא תקציר של זכויות העובד שלך, חוקי העבודה ודיני העבודה, שאלות ותשובות וכן אפשרות לרשום את שעות העבודה ב"כספומטר" ולהגיש תלונה דרך האתר.

     

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!