שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    כשכולם מדברים על זה שהם לא רוצים לגור כאן – יש עדיין ציונות?

    חנכו לעליה

    בשביל שירה: ממשיכים את המאבק בהומופוביה

    22 במאי 2016

    סתיו, קומונרית מקן מבשרת ציון, מספרת על מפגש הפסגה בין ההנהגות של שכבות יא, יב וחוות ההכשרה ועל הדילמות הגדולות של התנועה ביחס להגשמת הציונות.

    סתיו, קומונרית מקן מבשרת ציון, מספרת על מפגש הפסגה בין ההנהגות של שכבות יא, יב וחוות ההכשרה ועל הדילמות הגדולות של התנועה ביחס להגשמת הציונות.

    קוראים לי סתיו ואני קומונרית בקן מבשרת ציון, מגרעין רועה בירושלים ובסוף שבוע הקודם אני ושלוש חניכות שלי מהקן מקבוצת כבקב"ש (יא'), נפגשנו ברביד לסמינר מפגש פסגה שבו כלל נציגי מועצת שביעיות (יא'), מועצת שמיניות (יב') ואותנו, נציגי המועצה של שכבת החוות. בסמינר שוחחנו והעלנו דילמות וקשיים סביב הנושא "ציונות" – הנושא המרכזי של המועצה החינוכית של תנועת הנוער שתתקיים בשנה הבאה. 1463919870
    במעגלי דיון מעורבבים של קבוצות ההנהגה, דיברנו על המושג 'ציונות' – מה זה בכלל.. ההיסטוריה של הציונות.. איפה היא פוגשת אותנו כיום.. שוחחנו על ההחלטות בוועידה העשירית שעסקו בהגשמת הציונות ועל מה זה דורש מאתנו בתור חברות ומדריכות בתנועה ומה הקשיים שעולים סביב זה במעגלים השונים בתנועה. אבל גם על הכוח הגדול שטמון בכל אחת מאתנו ליצור את השינוי ולקחת אחריות על התנועה וכלל החברה הישראלית.
    לי אישית היו המון שאלות כנות וחוסר הסכמה ביחס לציונות בתור חניכה בבוגרת, והשנה לקראת סמינר "משלחת אמצע" ולקראת הגיוס שלנו לנח"ל, הצפנו את הדילמות והשאלות יחד כגרעין ושאלנו: איך אנחנו מצליחות לקחת את אתגרי הציונות ולהכליל בהם את כלל החברה בארץ? עם כל גל הירידה מהארץ ואנשים שמדברים על כך שהם לא רוצים לגור יותר בישראל, הציונות עוד קיימת בנו בכלל? האם אנחנו בדרך לסופה של הריבונות השלישית? האם יש קשר בין הנושא הגדול הזה, "ציונות", למה שאנחנו עושות השנה בחוות ההכשרה?
    ביחס לתהליך שעברנו, לקראת הוועידה העשירית והשנה כגרעין, והשאלות שהצפנו במפגש פסגה, אני יודעת שהצלחתי להבין כל מיני דברים ביחס לנושא ומה זה אומר ודורש ממני כיום.
    אני יודעת שהציונות היום היא הבחירה שלי ליצור חברת מופת מוסרית פה בארץ. בישראל. לגור פה. להתמודד ולקחת אחריות על החברה הישראלית על כל רבדיה ולא סתם לזרוק סיסמאות יפות באוויר. לבחור באמת בציונות שמכילה את כלל האוכלוסיות. ולהתמודד מול הקשיים שבדרך. להמשיך לקיים את הרעיון של מדינה יהודית דמוקרטית פה בארץ. לצאת לחוות ההכשר. לחנך את החניכות והחניכים שלי. ועוד שלושה חודשים להתגייס עם הגרעין שלי לנח"ל.
    אין לנו את האפשרות להתחמק מהאחריות ואין לנו את האפשרות לטשטש תהליכים נוראיים שהולכים ומתעצמים בחברה שלנו. אחריותנו כתנועה וכמדריכות בפרט, היא להוות את הגרעין הקשה והמנהיג לציונות ולהיות מחויבים להגשמה שלה בחיינו.
    מצפה לנו עוד תהליך ארוך וחשוב ועוד הרבה שאלות לשאול ואתגרים לא פשוטים בדרך.

    שיהיו לנו המון בהצלחה. לעבודה להגנה ולשלום, עלי והגשימי!

    #מקוםשלילשנות

    1463919913

     

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!