שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    לא לאפליה, כן למגילה!

    יש לנו בית

    חוגגות אהבה וגאווה

    4 באוגוסט 2018

    נאומם של שפיק עזאם, חבר השירות הלאומי אזרחי ויעל אלון, חברת חוות ההכשרה, בעצרת המאבק בחוק הלאום:




    ערב טוב! אני שפיק מדריך באבו סנאן, ואני יעל אלון מדריכה בנגב. אנחנו, חניכי הנוער העובד והלומד היהודים, הערבים והדרוזים התחנכנו כולם על שוויון. המאבק הזה הערב הוא של כולנו!

    نحن في حركة الشبيبة العاملة والمتعلمة, الطلاب, اليهود, العرب والدروز تربينا جميعا على المساواة. نضال هذا المساء هو نضالنا جميعا.

    אני מתרגש להיות כאן הערב אבל גם מגיע עם כאב ופחד.
    אני רוצה לפתוח במילים שנדמה שקצת נשכחו: "מדינת ישראל תְּקַיֵּם שִׁוְיוֹן זְכֻיּוֹת חֶבְרָתִי וּמְדִינִי גָּמוּר לְכָל אֶזְרָחֶיהָ בְּלִי הֶבְדֵּל דָּת, גֶּזַע וּמִין; תַּבְטִיחַ חֹפֶשׁ דָּת, מַצְפּוּן, לָשׁוֹן, חִנּוּךְ וְתַרְבּוּת."

    ارغب بان افتتح حديثي ببعض الكلمات التي نسيها البعض ولكنها مهمة للغاية, ستحافظ دولة اسرائيل على وعدها بان تقيم مساواة بالحقوق الاجتماعية لجميع مواطنيها دون تفرقة في الدين, العرق والجنس, ستحافظ على حرية الدين, الضمير, اللغة, التربية والحضارة.

    מילים חשובות אלו ממגילת העצמאות מזכירות לנו את ההבטחה שעליה הוקמה מדינת ישראל. מדינה יחידה לעם היהודי, מדינה יהודית דמוקרטית עם שוויון זכויות לכלל אזרחיה. חוק הלאום מהווה כתם ענק על המגילה הזאת, על האפשרות שלנו להמשיך לחיות כאן ביחד.

    בינינו, היהודים והדרוזים יש ברית עמוקה וחזקה מאוד, עוד מלפני קום המדינה. זה סיפור שעובר מדור לדור במשפחות שלנו. גדלתי בבית על הברית הזו והתחנכתי עליה בתנועה. מצאנו דמיון ושותפות גורל בין העמים. הברית הזו נתנה לנו חוזק ועוצמה והמשכנו ללכת כך ביחד, יד ביד, כתף אל כתף, לבנייתה של המדינה, לשדות החינוך והעבודה ולהגנה על גבולותיה.

    באנו לכאן הערב לומר : את הברית הזו לא ניתן לאף אדם ולאף חוק להפר! ! זו לא רק ברית של הגנה על גבולות המדינה, זו ברית של הגנה על דמותה של החברה שלנו!
    לא רק ברית דמים. אנחנו תובעים ברית חיים!

    انضموا الينا في هتافنا معا- لن نسمح لاي احد ولاي قانون ان يلغي ميثاقنا, هذا الميثاق يجب ان يكون ميثاق لحماية طابع وروح المجتمع الإسرائيلي! وليس فقط ميثاق لحماية حدود الدولة.
    ليس فقط ميثاق دم بل ميثاق حياة!

    יש פתגם שאומר שכל העדה הדרוזית היא כמו טס נחושת , אם מכים בצד אחד כל הטס יהדהד.
    هنالك مثل درزي يقول بان الطائفة الدرزية هي مثل طبق النحاس, ان ضربنا طرفه سيرعد كل الطبق, هذا المثل ينطبق على المجتمع الاسرائيلي اجمع

    המשפט הזה נכון לחברה הישראלית כולה! אם פוגעים בציבור אחד במדינת ישראל, כל החברה נפגעת! באנו לכאן הערב לומר לכולם – ערבים, יהודים, מוסלמים, נוצרים ודרוזים, גורלכם גורלנו, גורלנו גורלכם. כולנו ישראלים שווים! השוויון הוא זכות בסיסית וטבעית של כל אזרח. שוויון זכויות ולא חובות! לא לבד ניאבק עליו. ניאבק כולנו יחד!
    لا ينبغي لأحد أن يناضل وحده من أجل حقوقه! لن نسمح لأحد أن يمزق المجتمع الإسرائيلي!

    אנחנו, בני הנוער, בוחרים לראות בעובדת החיים המשותפים כאן בארץ, על כל המורכבות שלה, לא רק גזרת גורל, אלא, גם אתגר גדול. אם נצליח להתמודד עם האתגר הזה, נזכה להיות חברה טובה יותר עם עתיד טוב יותר.
    מבוגרים יקרים, באנו לכאן הערב כדי לתבוע דווקא מכם , אל תתנו לחברה הישראלית להיקרע מבפנים, זו הסכנה הכי גדולה של מדינת ישראל.

    שרי ממשלת ישראל, תקנו את חוק הלאום! קחו את מגילת העצמאות והפכו אותה לחוק יסוד!
    קראו בה. תראו כמה חכמת חיים יש בה. כמה היא מאפשרת את צמיחתה של המדינה, כמה קדמה ופתיחות יש בה. זכרו, יש דברים שאסור לפגוע בהם. לא נוותר עליה ולא נפסיק לחלום עליה.
    לא לאפליה, כן למגילה!
    תודה רבה!

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!