שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    לא מוותרים על המדבר- מידע בנושא עלות טיול חנוכה י'

    המערכת... מה זה?

    אולי אתם תהיו הנשיא הבא??

    14 בדצמבר 2011

    השנה אנחנו מציינים 70 שנה לסמינר מצדה הראשון שהתקיים ב1942 (סמינר שבו לקח חלק נשיא המדינה- שמעון פרס!!!). מאז בכל שנה עולה התנועה למצדה ואפילו זכינו להיות סוללי שביל הנחש!!! הבעיה היחידה היא שטיול למדבר הוא לא דבר פשוט- עלות המזון, הנסיעות, הרפואה, האבטחה ועוד כל הזמן עולים (בגלל זה השתתפנו במחאה בקיץ האחרון ואנחנו ממשיכים לפעול להוזלת יוקר המחייה) וטיול במדבר יוצא יחסית לטיול במקומות אחרים יקר.

    אז כמה זה באמת עולה?

    • עלות של אוטובוס יוצאת 2500 ₪ בממוצע לכיוון (אנחנו מוציאים אוטובוסים מכל רחבי הארץ)– לחלק את זה ל40 חניכים (צריך להשאיר מקום למדריכים שלכם) יוצא 125 ₪ לשני הכיוונים! רק לשם השוואה- עלות נסיעה בתחבורה ציבורית מחיפה לעין גדי עולה 160 ₪ לאדם לשני הכיוונים.

    • עלות של 3 ארוחות היא 40 ₪ . אם נכפיל את זה ב3 ימים (כי ביום הראשון מביאים אוכל מהבית) זה יוצא לנו כבר 120 ₪ לאדם.

    • ומה עם הרפואה והאבטחה שלכם?

    • עלות של הזמנת רופא היא 1400 ₪ ליום
    • עלות של הזמנת חובש היא 570 ₪ ליום (בשבת זה עולה יותר)
    • עלות של הזמנת מאבטח היא 490 ₪ ליום (בשבת זה עולה יותר)

    סה"כ על כל החובשים, המאבטחים והרופא כל חניך משלם 89 ₪!

    • ומה עם הכנת המדריכים שלכם? – אנחנו עושים להם טיול הכנה של 4 ימים כדי להכיר להם את כל המסלולים ולהכשיר אותם להעביר לכם את הטיול הכי טוב ואיכותי שאפשר. השנה אפילו השתתפו בטיול 30 מחניכי השכבה שהוכשרו גם הם להדריך אתכם בטיול (תשאלו אותם- היה כיף!). האכלנו אותם, הסענו אותם, הכרנו את המסלולים, אפילו הייתה הרצאה של אבי נבון על ההיסטוריה של התנועה בטיולים למצדה (בכל זאת 70 שנה זאת חתיכת היסטוריה).
    סה"כ עלות ההכנה של המדריכים (והחניכים שהשתתפו בה) היא 63 ₪ לחניך.

    • וזה ממש לא הכול – אנחנו משלמים על כניסה לאתרים (18 ₪ לחניך), יש הקפצות למסלולים וחזרה מהם (עוד 17 ₪ לחניך), משלמים על ציוד- שכרנו רכב, שכרנו שירותים כימיים , הוצאנו לכם פלאיירים, שכרנו קשרים (במדבר אין קליטה לטלפונים) ועוד ועוד.
    ויש גם צ'ופר אבל לא נספר לכם מהו…
     

    אז כל הסעיפים האלה ביחד (ועוד כמה נוספים) יוצאים ביחד 540 ₪ .
     

    ומה עושים אם המחיר יקר?
    אפשר לוותר על המדבר, להפסיק את המסורת ולא לחזור לנופים של מצדה ואפשר להחליט ביחד- כל הקבוצה שלטיול חנוכה דואגים שכל אחד יוכל לצאת ולעזור לכל החברים בקבוצה. בעבודה משותפת של כל הקבוצה, בסיוע למי שצריך ובעיקר בהחלטה קבוצתית שלא מוותרים יכולה כל הקבוצה להשתתף באחת החוויות החשובות והמהנות של כל השנה!

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!