שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    לא סותמים את הפה – עופרי פרץ

    סמינר אדם ועבודה בקמ"ג

    ימי קבוצות הנהגה של בתי הספר המקצועיים

    23 בינואר 2014

    חינוך אינו על מה לחשוב, אלא איך לחשוב. ובמערכת החינוך שלנו כנראה שדרך חשיבה ביקורתית אינה מקובלת.

    היי, קוראים לי עופרי ואני חניכה בקן טבעון (שיגעון)!
    אני לא יודעת אם שמעתם על הפרשה של אדם ורטה, המורה שלנו לפילוסופיה שסובל כרגע מרדיפה פוליטית קשה, אבל אשמח בכל מקרה אם תתמכו במאבק שלנו ותפיצו אותו.
    חינוך אינו על מה לחשוב, אלא איך לחשוב. ובמערכת החינוך שלנו כנראה שדרך חשיבה ביקורתית אינה מקובלת.

     

    שלום לכולם,
    לאחרונה פורסם מכתב המכפיש את שמו של אדם ורטה, המורה שלנו לפילוסופיה. נטען בו – שלא בצדק – שאדם מסיט באופן עקבי כנגד המדינה והצבא.
    המכתב פורסם בכלי התקשורת השונים, וקיבל הד גדול ומשמעותי המציב את בית הספר שלנו באור שלילי ואנטי ציוני.
    אנחנו, תלמידי המגמה, וגם עשרות רבות מתלמידי ביה"ס דוחים בתוקף את הטענות שהועלו במכתב, ומביעים את חוסר שביעות רצוננו מהתנהלותה של רשת אורט ומהתנהלותה של הנהלת בית הספר.
    ביה"ס שלנו הינו בעל אחוזי גיוס גבוהים מאד, מוביל בשיעורי ההתנדבות לשנת שירות, ודוגל בערכי הקשבה, פתיחות וריבוי דעות לצד אהבת הארץ והמדינה.

    אנו מצרפים את המכתב שכתבנו לראש המועצה אשר מציג את דעתו בנושא.

    לכבוד ראש המועצה מר דוד אריאלי,
    לאחרונה נודע לנו שמורה המגמה, אדם ורטה, זומן לשימוע והתבקש במהלכו להתפטר. חשוב לנו מאד לחלוק את חווית הלמידה שלנו עם אדם במהלך השנה וחצי האחרונות. אדם גילה כלפינו אכפתיות, רגישות והבנה.
    השיעורים עימו תמיד היו מעניינים, מקוריים ויחודיים. ואולי חשוב מכך – משמעותיים עבורנו, מחוללי שינוי אינטלקטואלי ורגשי אמיתי. האווירה בשיעור תמיד הייתה אווירה של פתיחות, כזו בה ניתן להביע דעות שונות, ואף מנוגדות, בידיעה שהן יזכו להקשבה אמיתית ויחס רציני ומכבד. מעולם לא שמענו ממנו התבטאויות אותן ניתן לכנות קיצוניות.

    אנו קוראים להנהלת בית הספר לנהל חקירה מעמיקה ויסודית של טענות התלמידה מתוך בטחון שבחינה מדוקדקת ומלאה של העניין תוביל לדחייתן של הטענות על הסף. אנו פונים אליך ומבקשים שלפני שתתקבל כל החלטה באשר להמשך עבודתו של אדם בבית הספר, תפנה אלינו, אל הקהילה, ותשמע את עמדתנו. בית הספר, אחרי הכל, אינו הנחלה הפרטית של איש, אלא של הקהילה כולה, וכל תכליתו להעניק לנו חינוך ראוי.
    בכבוד רב,
    תלמידי מגמת מחשבת ישראל:
    שכבת י"ב
    מאי מנוביץ, אורי לבקוביץ', מוריאל בן סעדון, עידן לוי, קרן קרייזר, שקד ממן, רועי ארז, מתן הדר, בר אוחיון, גיא דוד,דור דנן.
    שכבת י"א
    גיא רשף, אגם בר,אבישג נזרי,עופרי פרץ, יובל בנטל, נועם באבד, בר וולטינסקי,עדן ליש.

     

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!