שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    לא תהיה הפרדה בפרקי השעשועים – מכתב עמדה

    איתור מוקדי פעילות לפי יישוב

    פלייר סמינר מד"צים 2013

    26 ביוני 2013

    עמדת הנוער העובד והלומד ביחס למקרה הקשה של ההפרדה בין יהודים לערבים בסופרלנד, בסיום

     25/06/2013


    עמדת הנוער העובד והלומד ביחס למקרה הקשה של ההפרדה בין יהודים לערבים בסופרלנד

    בעקבות המקרה הקשה, אשר נחשף בסוף חודש מאי 2013 בו מורה מתיכון ערבי ביפו ביקש להגיע עם בית ספרו למסיבת סוף שנה בפארק השעשועים "הסופרלנד" ונאמר לו שביום בו ביקש להגיע, יכולים להגיע בתי ספר יהודיים בלבד– דבר המהווה הפרדה גזענית, ביקשנו מהנהלת "עיר השעשועים" האחראית על פארק "הסופרלנד" הבהרות.
    עמדתנו היתה- במידה ונבין כי זוהי מדיניות מכוונת, נשקול להחרים את כל הפארקים השייכים להנהלת "עיר השעשועים".
    ביום חמישי ה- 20/6 נפגשנו לישיבה עם סמנכ"לית עיר השעשועים, הגברת חני ברוך ועם מנהלת השיווק של עיר השעשועים, הגברת אתי לנידאו. בישיבה השתתפו מטעם התנועה רכז תנועת הנוער- הוד לייש, הרכז הארגוני של הקנים הערביים- איהאב אבו-ליל, ורכז המפעלים והטיולים של התנועה- רז רפאל.
    בישיבה הצגנו את עמדתנו המתנגדת לתופעות של גזענות בחברה הישראלית, את היותנו תנועה כללית שפועלת בקרב יהודים ערבים ודרוזים ומתוך כך הרגישות הרבה שיש לנו לנושאים כאלו ואת מחויבותנו לכל חניכינו ולכלל הציבור בישראל.
    בישיבה התייחסה סמנכ"לית עיר השעשועים לטעות שנעשתה- בכך שנעתרו לבקשת בתי הספר לקיים הפרדה ביומיים האחרונים של שנת הלימודים בהן מתקיימות מסיבות סיום של בתי ספר יהודיים וערביים.
    בהמשך לפגישה נשלח אלינו מטעם הנהלת "עיר השעשועים" המכתב המצורף בזאת.
    לאור מכתב זה וחזרתם בהם מהחלטתם והתחייבותם כי לא תבוצע יותר הפרדה בין קבוצות 

    אוכלוסייה שונות בסופרלנד, אנו חברי מרכז הנוער העובד והלומד, לא רואים מניעה מלקיים פעילות בפארק "הסופרלנד" ומודים להנהלת "עיר השעשועים" על נכונותם להודות בטעות ולחזור מהחלטה זו.

    בברכה,

    מרכז הנוער העובד והלומד

     

    מכתב שנשלח אל תנועת הנוער העובד והלומד לאחר המפגש עם הנהלת סופרלנד:


    לכבוד,
    עמותת הנוער העובד והלומד
    פקס: 03-5125116
    טלפון:03-5125156

    בהמשך לפגישתנו, להלן הבהרת עמדתנו,
    הסופרלנד אירח במהלך השנים מאות אלפים של ילדים, בני נוער ומבוגרים שנהנו ממתקני הפארק, מכל המגזרים: יהודים וערבים, דתיים חרדים וחילונים, בני העיר ובני הכפר. בראייתנו, זהו אתר של כל ילדי ישראל.
    לאחרונה נענתה הנהלת הסופרלנד (ייתכן ובשגגה, אך לא בזדון), לבקשות של בתי ספר ערבים ויהודים שביקשו לערוך אירועים נפרדים לרגל סיום שנת הלימודים. יודגש כי בקשות כאלה הגיעו בנפרד מבתי ספר ערביים ומבתי ספר יהודיים. נדגיש כי בסופרלנד אין, לא היה ולא יהיה מקום לגילויים של גזענות.
    אנו מבהירים כי גם אם טעינו – עשינו זאת בתום לב עם ומתוך רצון להבטיח לכל המבקרים "בסופרלנד" בילוי בטוח ונעים וכי תיקנו את הטעות והתנצלנו מיד כאשר הבנו כי ההחלטה לענות לבקשות מכל המגזרים לקיים את האירועים בימים נפרדים פגעה בחלק מהציבור. לכן לא נענה לבקשות כאלה בעתיד ונשמח להיות חלק מתהליך חברתי שמעודד סבלנות.
    הנהלת הסופרלנד מבקשת להודיע בציבור כי הסופרלנד פתוח בכל עת לכל אזרח, לכל נער וכל ילד, מכל דת עדה ומין, בכל ימות השנה. אנו מתנצלים בפני קהלים יהודים או ערבים שנפגעו כתוצאה מהענות הסופרלנד לבקשות בתי הספר, ונפעל על מנת לקבוע את הנהלים בעניין זה ברמה הארצית.

     

     

    בברכה,

    הנהלת עיר השעשועים

     

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!