שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    להיפגש, להסכים ולשנות יחד

    החלטות מזכירות חניכי התנועה 19/10/18

    בוחרים לעבוד בכבוד

    14 באוקטובר 2018

    ביום ראשון, י"ב בחשוון, 21.10, יום הזיכרון הממלכתי לרצח רה"מ יצחק רבין, תתקיים "אסיפה ישראלית", בהשתתפות אלפים רבים מכלל חלקי החברה הישראלית, כדי לדון בסוגיות הבוערות של החברה הישראלית: שבת ישראלית בפרהסיה והיחס למיעוטים הן הסוגיות שנבחרו לעמוד במרכז המפגשים שיעסקו באופייה של המדינה כיהודית-דמוקרטית לאור מגילת העצמאות. המטרה: תהליך רגיש והכרחי שיפגיש רבים ושונים כדי להסכים על הכיוון המשותף.

     

    האסיפה הישראלית השלישית

    לאחר שבשנים האחרונות סחפה האסיפה הישראלית אנשים מכל קצווי הקשת של החברה הישראלית הוחלט להמשיך ולקיים אספות ישראליות ב- 5 מוקדים ברחבי הארץ: ביום חמישי, ט' חשוון, 18.10, יתקיימו אספות בירושלים, חיפה, באר שבע ונצרת עילית. מאות מעגלי שיח ייפרשו לאורכה ולרוחבה של כיכר רבין בתל אביב באירוע המרכזי ביום ראשון, יום הזיכרון הממלכתי (21.10.18 י"ב בחשוון), בהשתתפות עשרות אלפים – אישי ציבור, אזרחים וחניכי תנועות הנוער מכל רחבי הארץ. בין הנושאים בהם תעסוק האסיפה- מדינת ישראל כמדינה יהודית-דמוקרטית, השבת בישראל, היחס למיעוטים לאור מגילת העצמאות ועוד. האירוע יסתיים בטקס נעילה בהשתתפות דוברים ואמנים.

    על סדר יומה של החברה הישראלית מונחות עשרות סוגיות בוערות: הרלוונטיות של מגילת העצמאות בישראל 2018? יציבותה של הדמוקרטיה בישראל, האם במדינה יהודית יכול להתקיים שוויון לכלל המיעוטים? האם נוכל להגיע להסכמה על דמותה של השבת בפרהסיה? 23 שנים אחרי הרצח בכיכר, האם הפנמנו את הלקחים?

    "אסיפה ישראלית" תחדש את המפגש בין ציבורים שונים ותדון באתגרים על סדר יומה של החברה הישראלית, כשהמרכזית שבהן היא אופייה ודמותה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. "אין ספק שהבעיה הפנימית היא הבעיה הגדולה ביותר שניצבת כיום כלפי החברה הישראלית. על אף המרחק או הציניות אנחנו באמת מאמינים שרב המשותף מבלי שאף ציבור ירגיש נדחק החוצה" אומר נפתלי דרעי מזכ"ל מועצת תנועות הנוער, ומוסיף:  "אנו מזמינים את הציבור בישראל לקחת חלק."

    לצידה של האסיפה ותנועות הנוער הוקמה ועדה ציבורית מייעצת על מנת לעודד את המפגש והדיאלוג ולחזק את המהלך: גם ועדה זו מורכבת מאישי ציבור המבטאים מגוון ציבורים בחברה הישראלית. בין היתר, דליה רבין, פרופ' יולי תמיר, רינו צרור, הרב יובל שרלו, יאיר צבן, נביל עודה, הרב אבי גיסר, הרב יונה גודמן, ד"ר חיים אסא, הרבנית הדסה פרומן, עלי זחאלקה, שרה רוזנפלד, דני הירשברג, נזיר מג'לי, טוני נסר ומזכל"י תנועות הנוער. רבים מהם ינחו מעגלי שיח באירוע.

     

    זוכרים את הרצח, נאבקים על הדמוקרטיה

    דליה רבין,  "אסיפה ישראלית ממשיכה את דרכו ואת חזונו של יצחק – לקיים שיח פתוח בחברה הישראלית, שיח שבלעדיו לא תהיה לנו תקומה כמדינה יהודית ודמוקרטית. אני מקווה שאסיפה ישראלית תהיה בכל עיר בישראל. זו התקווה שלנו. תנועות הנוער, שלקחו את הלפיד וקיימו את העצרות, החליטו שאין טוב מהמפגש הזה כדי לציין את חזונו של יצחק רבין 23 שנים לאחר הרצח. כולנו זוכרים את הלילה ההוא ומסתכלים קדימה בתקווה לעתיד טוב, פתוח ואוהב יותר במדינה שלנו."

    'אסיפה ישראלית' שואפת לקבץ יחד את כל גווני החברה הישראלית מכל צידי המפה מתוך אמונה שהרבגוניות בחברה הישראלית יכולה להפוך למקור לכוח ועוצמה. הפילוג שאנו רואים כיום, המלים הקשות שאנו מרשים לעצמנו לומר בקלות מדי – משתקים את ישראל. המדינה שהוקמה בניגוד לכל הסיכויים, כהגשמה כמעט בלתי אפשרית של חלום אוטופי – עלולה להיגרר לאחור. כל מי שעיניו בראשו יודע שאם יש סכנה קיומית למדינת ישראל זאת הסכנה הפנימית", נפתלי דרעי, מזכ"ל מועצת תנועות הנוער.

    את האסיפה הישראלית מארגנת קואליציית "זוכרים את הרצח. נאבקים על הדמוקרטיה" והיא מושתתת על אמנת היסוד המשותפת שחתמו עליה כלל הארגונים והאישים. מדובר בקואליציה שמובלת על ידי תנועות הנוער בישראל; בני עקיבא, הנוער העובד והלומד, בית"ר/הנוער הלאומי, השומר הצעיר, המחנות העולים, האיחוד החקלאי, מכבי צעיר, דרור-ישראל ובשיתוף מרכז רבין, קק"ל וארגונים חברתיים. הקואליציה הובילה את עצרות הזיכרון לציון הרצח בשנים האחרונות ועד השנה ה-20 -בה לקחו חלק 100,000 איש. לאחר מכן החליטו ליצור תהליך עומק ארוך טווח שיכלול סדרה של מפגשים בין כל חלקי החברה הישראלית.

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!