שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    לפרוץ את חומות הפחד

    החלטות המזכירות בנושא חוק הלאום

    חולמות את הקן

    31 באוגוסט 2018 / מאת אלמוג גל, רכז סניף צפת

    יותר ויותר בני נוער מבינים שצריך לפרוץ את חומות הפחד. הרבה מהם מקבלים יחס מזלזל במקומות בהם עובדים והזכויות שלהם נפגעות. מספר עובדים ועובדות מבית ההארחה "ארצפת" החליטו לא לפחד ותבעו את המעסיק שלהם. יחד עם פעילים מסניף צפת ומהאיגוד המקצועי לנוער, הם ניצחו בתביעה.

    לפני קצת יותר משנה, בעקבות עבודת שטח של אניה קפלון, פעילה מסניף צפת, התחלנו טיפול בקבוצת עובדות בעיר. מהעובדות נמנע שכר שהגיע להן על שעות נוספות וכמו כן, הן קיבלו יחס לא יפה מן המעסיקים שלהן.
    יחד עם רכזת האיגוד המקצועי, גל בן צבי, ופעילים נוספים מהסניף, הצלחנו להגיע עם המעסיקים להסכם פשרה שבמסגרתו הוחזר לכל העובדות כל הכסף שהגיע להן. במעשה הזה הצלחנו להעביר את המסר: יש לעובדים בצפת גב!
    אתמול, יותר משנה אחרי תחילת הטיפול, קיבלו העובדות את הצ'קים שלהן במעמד מרגש עם פעילי הסניף ועם חברי גרעין אייל, הקומונרים החדשים בצפת ובצפון. אני מלא תקווה שהדרך הזו תהפוך לשגרה, שהפעילים והעובדים יצליחו, צעד אחרי צעד, לשנות את שוק העבודה ולשפר את מקומות העבודה שלהם.

    איתי משורר, פעיל עולם העבודה מהסניף, אמר בהרמת הכוסית: " היום, אוגוסט 2018, אנו חיים בעיר שבה לנצל צעירים זה דבר לגיטימי, עיר שבה זמנם של הצעירים נחשב פחות משל המבוגרים, וזאת בשל גילם הצעיר. אך בתוך העיר הזו קמה לה קבוצת נערים שלא חיכו שאף אחד יציל אותם. הם הלכו נגד הזרם, נגד העוול והנורמות. זה לא היה להם קל והדרך שלהם הייתה רצופה במכשולים ובפסי האטה, אך הם לא ויתרו. הם פרצו את חומות הפחד והיו חלוצים!"

    בסניף אנחנו נפגשים עם כל קבוצות הגילאים ומדברים על המציאות הקיימת ועל איך אנחנו רוצים שהיא תראה. כשאנחנו יושבים, עשרות קבוצות של עשרות בני נוער, ומחליטים שהמציאות שתיארתי בהתחלה לא תחזור על עצמה, זה מעצים אותנו. זה גורם לנו להאמין ולחלום על מציאות טובה יותר. כמו שהרצל אמר: "חלום ומעשה אינם שונים כל כך כפי שנוטים לחשוב, כי כל מעשי בני האדם בחלום יסודם וגם אחריתם – חלום היא". את החלום והתקווה הזו אנו מעבירים לכל מי שאנחנו פוגשים, בדיוק כמו שאניה העבירה אותם אל העובדות הצעירות וכמו שהן בעצמן יעבירו אותם הלאה.

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!