שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    מבצע "יחצני זכויות" – מפסיקים את הניצול!

    החניכה הראשונה במחוז שנרשמה לקייצת!

    הקייצת- למה שתעביר את הקיץ לבד?

    31 במאי 2013

    ערכות זכויות נוער מופצות ע"י בני הנוער בעצמם שמיידעים את החברים שלהם בזכויות שלהם בעבודה! רלוונטי לכל נערה ונער עובדים במדינת ישראל.

    ב-1 במאי יצאנו, חברי התנועה לחוג את חג הפועלים למען האדם העובד.
    מה זאת אומרת למען האדם העובד?
    למען כבודו, לחיזוק ההתאגדות האנושית במקומות העבודה בעד העסקה הוגנת ונגד הניצול, בדגש על עבודת בני נוער, שכן בני נוער רבים עובדים, גם בחופשים וגם במהלך השנה.

    בני הנוער חדשים בעולם העבודה ועליהם להיות מוכנים בצעדים הראשונים, מודעים לזכויותיהם ונכונים להגן עליהם אל מול עולם ההעסקה שעלול להיות במקרים רבים פוגעני ונצלני. כשבן נוער מחליט לדרוש את כספו, את זכויותיו, להתאגד במקום העבודה, החלטה זאת היא תוצאה של מודעות ועמדה אקטיבית.
    מבצע "יחצני זכויות" של האיגוד המקצועי לילדים נוער וצעירים (בנוער העובד והלומד), שהוא הארגון היציג של בני הנוער העובדים בישראל ,קורא לבני נוער להיות פעילים כנגד הניצול בבתי הספר, בערים שלהם, בקרב חברים שלהם.

    בחג ה-1 במאי חילקנו את "ערכת יחצ"ן הזכויות" לבני נוער רבים שהביעו נכונות לדאוג שבני נוער בעירם מועסקים בצורה הוגנת. כל ערכה מכילה, מלבד תיק אדום (כמובן) ויפה, גם ערכת פוסטרים עדכנית המפרטת לנער העובד את זכויותיו, וכ-10 כרטיסי זכויות. היחצ"נים תלו את הפוסטרים בבית הספר שלהם וחילקו את האקורדיונים לחברים עובדים. בזכות יחצ"ני הזכויות בני נוער רבים ברחבי הארץ מכירים עכשיו את הזכויות שלהם ויש מי שיעודד אותם לעשות מעשה!
    בעקבות המבצע נולדה גם כן קבוצה של "יחצ"ני זכויות", נערים שלא הסתפקו בתליית הפוסטרים, ורוצים לפעול עוד כנגד הניצול בעירם. הקבוצה נפגשת לראשונה בימים אלה, בכוונה לעשות מעשים אקטיביים במציאות ולדאוג שבני הנוער בישראל, יסכימו לעבוד רק בכבוד.
    אנחנו קוראים לבני נוער נוספים להזמין את ערכת היחצ"ן שלנו, אשר תישלח אליכם, ולתלות את הפוסטרים במקום בו מבלים בני נוער, בבית הספר, במתנ"ס ובכל מקום שנראה לכם מתאים. להזמנות ניתן להיכנס לדף שלנו בפייסבוק- "יחצ"ני זכויות" , או בטלמסר *1121 ו-באתר מינימום שלנו.

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!