שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    מדריך ההישרדות למטייל במדבר

    כל אחד הוא אור קטן

    7 דברים שכנראה לא שמעתם על חג החנוכה

    16 בדצמבר 2017 / מאת אורי אפשטיין , 4יוזרס

    אנחנו בעיצומם של מפעלי חנוכה של התנועה, שהגדולים בהם קורים במדבר. הנה מספר טיפים בשביל המטיילים

    לקפוא בלילה או להזיע ביום

    כשעומדים בבית מול התיק ומנסים להבין מה לשים בו , צצות פתאום הרבה דילמות. הרי במדבר חם מאוד ביום וקר מאוד בלילה. אז מה לארוז? חולצה תרמית? גופיה? שקיות קרח? רדיאטור?
    לא צריך להילחץ.  הטריק הוא להביא בגדים ארוכים לטיול ביום (אבל לא עבים מדי, אחרת נקבל מכת חום ואמא תכעס) וביגוד חם יותר ללילה. ההמלצה שלנו – חולצת תנועה ארוכה

    לישון במדבר ולהרגיש בבית

    אחרי שבחרתם בגדים, הגיע הזמן לארוז את ערכת השינה שתעזור לנו לישון יותר טוב בלילה. הערכה צריכה להיות עם שני חלקי חשובים: החלק הראשון הוא מזרון טוב, מפנק ונוח שישמור לכם על הגב במהלך השינה. החלק השני הוא שק שינה חם ונעים שיעזור לנו להתמודד עם הקור בלילה המדברי. (טיפ בונוס – מומלץ לישון עם מעט בגדים כי ככה השק"ש מחמם יותר טוב).

    מרק, שוקו ואיך לשתות אותם

    אין כמו התחושה של שוקו תנועתי חם, טעים ומתוק בבוקר הקר או מרק תנועתי חם ומפנק בערב המקפיא. לכן, לפני שמסיימים לארוז את התיק, מאוד חשוב להביא כוס נוחה ומבודדת חם כדי לשתות את השוקו והמרק ולהתחמם עם החברים והחברות.

    המדבר הצחיח

    אחת ההרגשות הכי מבאסות בחזרה מטיול במדבר היא תחושת היובש בשפתיים וגפיים שרופות. במדבר השמש מאוד חזקה ולכן מומלץ לנשרפים שבינכם להביא קרם הגנה מהשמש ולהימרח!! גם שפתיים יבשות וכואבות זה לא נעים אבל בגלל שקראתם את הכתבה, אתם תדעו להביא בתיק שפתון נגד יובש לשפתיים

    מי שלא שותה בפה, שותה בווריד!

    מים, מים ועוד קצת מים! במדבר חם ברמה גבוהה, הטיולים לא קלים והסיכוי להתייבשות בלי שתייה נכונה הוא גבוה מאוד ולכן חשוב מאוד לכל חניך להביא את כמות המים שהוגדרה לטיול וכל יום למלא אותם. (טיפ בונוס – מומלץ למלא את המים בערב לפני ולא בבוקר כשכולם מצחצחים שניים).

    חניך פנתר, חניך חובש

    אין לדעת אם במהלך הטיול אתם או חברכם יפצעו פציעה קלה, ולמרות שאת הטיול מלווים מע"רים (מגישי עזרה ראשונה) מומלץ להביא ערכה קטנה עם פלסטרים (מומלץ לגוון את הפלסטרים, פלסטר של אלזה, של בובספוג ושל כל הדמויות שאתם אוהבים), תחבושות, כדורים נגד כאבים וכו'. ככה תוכלו לתת טיפול מיידי לחברי הקבוצה.

    אז תשתה קפה טורקי ותתעורר

    הדבר האחרון שכדאי לארוז בתיקים היא ערכת הפק"ל קפה! אין כמו להכין בערב תה או קפה לחברות ולחברים וליהנות עד אמצע הלילה. המפנקים שבניכם יכולים להגדיל ראש ולהביא חומרים לפונדו קבוצתי או סיר, מכסה, שמן, מלח וגרעיני תירס ולהכין לחברות סיר טעים של פופקורן טעים!

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!