שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    מהנדסים צעירים במחנות הקיץ

    המהנדל - כלי העבודה שלך למחנה

    100% פרי תנועתי

    20 ביוני 2016

    צוותי הבוגרת בתנועה בשיא ההכנות למחנה, הכנה מרגשת ומרשימה מרכזית הינה תכנון המבנים המחנאיים המרשימים והגדולים במחנות הקיץ הידועים גם בשמם בניה מחנאית הנדסית.

    מחנות הקיץ הקניים הינם השיא של הפעילות השנתית: כל הקן מתקבץ ל3-6 ימים קסומים של חוויה, סיפור, אתגר, חברות והמון המון כיף. ידוע שמחנה טוב הוא מחנה שהאוירה בו מכניסה לסיפור המסגרת ובכלל מרשימה ומהנה. אחד הדברים המרשימים ויוצרי האוירה הם המבנים המחנאיים ההנדסיים. מבנים אשר משמים לנוי אך גם כפונקציות ממשיות במחנה: שער כניסה, תורן, מרכיב במסדר, נוי ושעשועים. חוויה של יצירה, עבודת צוות, בנייה וכייף אדיר לכלל השכבה הבוגרת.

     

    החוק הראשון של הבנייה המחנאית – העבודה בקלפים – מה הכוונה?! צפו בסרטון

     סדר העבודה בבנייה – לפי סקיצה של תיבת נוח לח' המסדרים

    בסרטונים מפורטים שלבי התכנון לבנייה מחנאית הנדסית ובראשן יחידת הבסיס לכל היופי והמגניבות – "הקלף". "קלף" הינו יחידה בסיסית בבנייה המורכבת מסנדות והינה דו מימדית, חיבור הקלפים יוצר את ההמרכיב התלת-מימדי של המבנה כאשר לבסוף נעטוף את המבנה. תוכנה מומלצת (חוקית וחופשית) לתכנון היא סקטצ'אפ של גוגל – תורידו ותתנסו בה. יש המון הסברים ביוטיוב על שימושים בה (מבטיחים להעלות עוד חומרים והסברים על התוכנה) אז בנתיים תרשו לעצמכם להתפרע – רק אל תשכחו לעבוד לפי הנהלים התנועתיים המצורפים לפוסט זה.

    נשמח שתשתפו אותנו בתכנונים שלכם (במייל amit-yiz@noal.org.il) ובהצלחה התחקירים אצל רכזי המחוז והמהנדסים המייעצים. לתחקירים יש להגיע עם חוברת העבודה התנועתית – ניתן להוריד אותה בתחתית האתר


     

    ועכשיו – בונוס לקוראי הפוסט:

     

    לסיכום, צירפנו כאן הצעה ללוח מחנאות לקן אשר יכול בקיץ גם להפוך ללוח מחנאות קבוצתי למחנה (מצומצם יותר) – כל החומרים המופיעים כאן ועוד ניתן להוריד מהפוסט שהכנו במיוחד לנושא – פשוט להוריד ולהכין – טוב לקבוצות בצעירה או להכנה למדריכים

    נהלי התנועה לבנייה מחנאית

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!