שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    מועצת המחדשים השניה

    פלייר מחנה הקיץ הקני

    תמיד בתנועה - ניוזלטר מאי 2013

    7 ביוני 2013

    אחרי תהליך ארוך של שנה שלמה, הסתיימה ביום חמישי ה6/6 המליאה של מועצת המחדשים השניה עם החלטות חשובות להמשך דרכינו. ועכשיו, הפנים לקראת הועידה העשירית.

    "מחזקים את ההתאגדות, נאבקים בגזענות", זו הכותרת שליוותה השנה את התהליך לקראת מועצת המחדשים השניה. כ-200 בני נוער לקחו חלק במועצת המחדשים השניה – מועצה של נערים ונערות עובדים מכל הארץ בה למדו והעמיקו על תופעת הגזענות, בחוליי ההפרטה, הצורך בהתאגדות, דרכי הפעולה של המחדשים לשנים הבאות ותפקידו של הפעיל.
     

    את הדרך התחלנו בתחילת הקיץ במחשבה כיצד יתכוננו הנערים העובדים לועידה העשירית של הנוער העובד ולהומד ומהי הבשורה שלהם לתנועה. הוחלט לכנס צוות חניכים מכלל מוקדי הפעילות במחדשים שיתווה את הדרך ויוביל את תהליך המועצה. הצוות קיבל את הכינוי "הפרלמנט" והוא נפגש אחת לשבוע, כשהוא לוקח אחריות על כלל התהליך – מיצירת הפעולות והאירועים המכינים, דרך תכנון יום המועצה עצמו. הפרלמנט עבר סמינר והיה עסוק בהקמת הועדה המתמדת שאספה הצעות להחלטה מהסניפים ומבתי הספר המקצועיים.
     

    כדי לגבש את מסמך ההצעות להחלטה, עברו כלל המדריכים והחניכים תהליך חינוכי על עולמות התוכן של המאבק בגזענות וחיזוק ההתאגדות ובסופו כינסו מועצות סניפיות ובית ספריות כדי לכונן את נוסח ההחלטות הסופי שעלה להצבעה במליאת המועצה. התהליך לא היה פשוט, הרבה חילוקי דעות וויכוחים עלו ביחס להצעות שצריכות להיכנס להצבעה. בסופו של דבר, במהלך דמוקרטי הוחלט וגובש הנוסח הסופי.
     

    אתמול התכנסה מועצת המחדשים ליום ארוך חגיגי בבית ברל, במכון להכשרת מנהיגות ועדי עובדים של ההסתדרות. הדיונים סביב עולמות התוכן הביאו איתם הצעות של הרגע האחרון לשולחנה של הועדה המתמדת, ובפסטיבל הענק שהיה בהפסקת הצהריים היה ביטוי אמיתי לכישרון וליצירה של חניכי ומדריכי המחדשים. בערב, באולם המליאה התכנסו חניכי ומדריכי המחדשים, מדריכי עבר שנוכחו במועצה הראשונה ב2005, רכזי תנועת הנוער העובד והלומד ורוני ברנשטיין הממונה על מערכת החניכות בבתי הספר המקצועיים בארץ. להקת הבית והחניכים הלהיבו בשירים, הועדה המתמדת ניהלה את ההצבעה – והמסמך המלא עם תוצאות ההצבעה מצורף לכתבה.
     

    את הערב קינח טקס הענקת תעודות הוקרה לפעילים ע"ש דוד כהן – אבי הנוער העובד, על פעילות מיוחדת במהלך השנה האחרונה. לסיכום, האירוע היה מרגש ומשמעותי, ואנחנו כולנו תקווה שנוכל להפגש בועידה העשירית ולהמשיך ולכונן דמוקרטיה והחלטות בתנועתנו.

     

     

    רוצים לראות עוד? לחצו כאן לדף הפייסבוק של המועצה

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!