שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    מזכירות החניכים הארצית בנושא – המאבק בגזענות

    סיכום פורום לקחים מיום 05/02/2012

    כינוס אסיפה- המועצה הדמוקרטית של הנוער העובד והלומד

    13 בפברואר 2012

    המזכירות הינה מוסד חניכים ארצי אליו מגיעים 2 נציגים מכל קן בתנועת הנוער. בואו והשפיעו על התנועה ודרכה על החברה שלנו. בחרו 2 נציגים מהקן שלכם ודאגו להירשם. מי שמגיע- משפיע!

     

    ב2-3 למרץ נפגש, 2 נציגים מכל קן, לסוף שבוע של הכרות, שיחה, למידה ומשחק.

    השנה, בחרה נשיאות החניכים במאבק בגזענות בתור נושא למזכירות החניכים. אבל קודם כל, מה זאת מזכירות החניכים? מזכירות החניכים היא מוסד חניכים, אליו נשלחים שני נציגים מכל קן בארץ בכדי להצביע על הצעות בנושא שנבחר ובעמדת התנועה כלפיו. ההצעות נשלחות מהקינים ברחבי הארץ, כאשר כל אחד ואחת יכולים להציע הצעה, אשר תועבר דרך וועדה שתחליט האם להעלות  אותה, לעבד אותה או להוריד אותה (במקרה כזה, כמובן שהדבר ישוחח עם מגיש ההצעה). מטרת כינוס המזכירות היא לתת במה, הלכה למעשה, לחניכי התנועה להשפיע ולהחליט על דרכה ביחד. זאת כמובן לצד פעילות החניכים בקנים ביום יום אשר משפיעה ומעצבת את התנועה לא פחות.

    הנושא "המאבק בגזענות" נבחר לאחר דיונים רבים ומעמיקים, ולבסוף הנשיאות החליטה לבחור בו מכמה סיבות: המאבק בגזענות, תמיד היה ותמיד יהיה חלק משמעותי מפועלה של התנועה. אנו, כתנועה המושתתת על שוויון ערך האדם, לא יכולים להרשות חברה דמוקרטית שנגע הגזענות חרוט בה עמוק כבחברתנו. הנושא כמובן שוחח בקנים בשנים האחרונות, אך עם ראינו לנכון להפגיש את כלל קני התנועה יחד להחלטה משותפת על דרכה של התנועה במאבק זה. להחלטות כלאו כאמור יש כוח גדול מאוד.

    החלטות המזכירות, לאחר הצבעה על כל אחת ואחת מהן, אמורות לממש את עמדתנו בנושא. להוציא את המאבק בגזענות החוצה, ולפתוח בתהליכים למגר את התופעה באשר היא. לשם כך, עוברת פעולה בנושא המאבק בגזענות ברחבי הבוגרות בארץ (אשר אותה כתבה נשיאות החניכים) במטרה שכל קבוצה תדון בנושא ותציע הצעות להצבעה במזכירות. משמעות ההצבעה היא כלל תנועתית. כל הצעה שתעבור תועבר לכלל הגורמים בתנועה במטרה לממש כמה שיותר הצעות בהיקף הכי גדול שאפשר.

    במזכירות משתתפים שני נציגים מכל קן. משמע, צריכים לבחור שניים מבין חברי הבוגרת, אבל המשמעות הגדולה ביותר של המזכירות היא ההצעות אותן הצעתם במהלך הפעולה. הנציגים שנבחרו לייצג את הקן אמורים לייצג את עמדתכם בכבוד, לעבור פעולות והרצאות, בכדי להעשיר את הידע בנושא, ובסופו של דבר להצביע על אותן הצעות.

    ולסיכום, אני מקווה לראות במזכירות הרבה מהפכנים, חשוב וכדאי לכם לצאת, ואני מאחל לנו שתהיה לנו מזכירות טובה ומשמעותית, שנעשיר, נלמד ונתפתח, וכמובן שנשנה את פני החברה הישראלית לחברה נכונה שוויונית וצודקת יותר! (בסופו של דבר)

    לעבודה להגנה ולשלום
    עלו והגשימו

    לוטן בוקר
    קן רמתיים
    חבר נשיאות חניכים

     

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!