שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    מחאת המכנסיים הקצרים

    הסכם הבנות עם ההורים

    רוסים ערבים אתיופים מזרחים... זה לא התחלה של בדיחה. זה סניף כרמיאל.

    3 ביוני 2015

    רומי יוסף בנימיני ומיכל בר-חנין מקן בורוכוב, מובילות מחאת המכנסיים, פונות אליכם חברי התנועה שתצטרפו אליהן לקחת חלק במאבק.

    אנחנו רומי יוסף בנימיני ומיכל בר-חנין מקן בורוכוב, ממובילות מחאת המכנסיים.

    בטח שמעתם בזמן האחרון על האפליה שבתי הספר השונים בארץ עושים נגד בנות, לנו יצא לחוות אותה באופן אישי.
    לפני כשבועיים לא נתנו לנו לגשת לבחינת מתכונת רק בגלל שהגענו לביה״ס עם מכנסיים קצרים וכשהפנינו את תשומת ליבה של המנהלת לבנים שהיו עם מכנסיים קצרים משלנו היא טענה שהחוק לא חל על בנים. היה בנו הרבה כעס על כך שביהס שאמור לחנך לערכים בעצם מחנך לחברה שוביניסטית ומעוותת.
    התחלנו, יחד עם חברים בתנועה במאבק למען שוויון מגדרי בביה״ס. קיבלנו הרבה תגובות מחברים לשכבה שלא הבינו מדוע אנחנו כ״כ נלחמת על המכנסיים הקצרים, הרי עוד שבועיים אנו מסיימות ביהס אבל הם כנראה כלל לא הבינו על מה אנו נלחמות.

    אנו נלחמות כאן על משהו הרבה יותר גדול מאורך המכנסיים, כי הדבר הזה הוא רק חלק קטן ממעגל עצום של שוביניזם וסקסיזם שקיים בחברה שלנו. אנו נלחמות למען שוויון מגדרי ולמען כך שביהס לא יכיר בבנות כאובייקט מיני כי ברגע שזה קורה, ביהס נותן לגיטימציה לבנים להכיר בהן בצורה כזו, ביהס בעצם אומר שאם מישהו הטריד מישהי מינית זה בגלל איך שהיא התלבשה וזו בעצם האשמת הקורבן. אולי ביה"ס יפסיק להשקיע כ״כ הרבה מאמצים בכפייה על בנות לכסות את גופן ובמקום זה ישקיע בחינוך מגדרי נכון? אולי ביהס יפסיק לזלזל בבנים ויאמין שהם יצליחו להתרכז בשיעור גם בנוכחות רגליים של בנות?

    אבל עד שביה"ס יעשה זאת אנחנו כאן כדי לעשות זאת! בקנים, בסניפים, בקבוצות, בגרעינים, אנחנו כאן כדי לחנך ולהשפיע, כדי ליצור חברה טובה יותר בה יש שוויון בין בנים לבנות, בה בנות הן בנות אדם ולא אובייקט מיני, אם אנחנו לא נחנך לזה אף אחד לא יעשה זאת.

    בהזדמנות זו אנחנו רוצות להזמין אתכן לקחת חלק במאבק של כולנו ולהגיע למחאה שתתקיים ב16.6 מול הכנסת.

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!