שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    מפעל "זר לנופל – צרור פרחים למשפחות השכולות"

    הנוער זוכר ומזכיר

    לצרור את נשמתם בצרור החיים

    23 באפריל 2018

    תנועת הנוער העובד והלומד מציינת השנה 37 שנים למפעל "זר לנופל - צרור פרחים למשפחות השכולות". במהלך המפעל מחלקים חניכי ומדריכי התנועה זרי פרחים למשפחות השכולות ללא עלות, על מנת שלא יצטרכו לקנות זרי פרחים במחיר מופקע ביום אבלם.

    מידי שנה ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, מקיימת תנועת הנוער העובד והלומד את מפעל 'זר לנופל' – צרור פרחים למשפחות השכולות, במהלכו אלפי חניכי תנועת הנוער העובד והלומד מעניקים זרי פרחים למגיעים לפקוד את קבר יקירם בלמעלה מ-110 בתי עלמין ברחבי הארץ.

    ביום אבל לאומי זה מבקשת התנועה להתייצב לצד המשפחות השכולות ולהביע הזדהות ושותפות עם מי שאיבדו את היקר מכל ולהוקיר את זכרם של הנופלים.

    המפעל נולד בשנת 1981 כיוזמה אישית של מגדל פרחים בשם שמעון אהרון, שהיה ער לתופעה של ניצול המועד וכאבן של המשפחות השכולות ביום הזיכרון הממלכתי, בידי רוכלים שנהגו למכור פרחים במחירים מופקעים. בחבירה בין אדם יחיד זה, שרתם אליו לפעולה זו את ציבור מגדלי הפרחים, לבין תנועת הנוער העובד והלומד נולד מפעל 'זר לנופל' – צרור פרחים למשפחות השכולות. במהלך השנים חבר למפעל גם אגף משפחות והנצחה במשרד הביטחון.

    מאז ועד היום מתקיימת חלוקת הפרחים בכל חלקי הארץ, וכוללת את כל קבוצות החברה בישראל המשרתים בצה"ל – יהודים, דרוזים וערבים. שמעון ממשיך להוביל את המפעל  לכל אורך השנים בהתנדבות מלאה ואף תעודת הוקרה מיוחדת על פועלו משר הביטחון דאז, אהוד ברק.

    תנועת הנוער העובד והלומד שותפה החל מיום הקמתה בבניית החברה והמדינה ולקחה חלק משמעותי במשימות ההגנה השונות. חניכי התנועה, שהתחנכו לאור סיסמת התנועה 'לעבודה, ההגנה והשלום – עלה והגשם', לחמו במערכות ישראל, ואף שילמו על כך בחייהם.

    השנה, בשנה ה 37 לקיום המפעל ובשנת ה 70 למדינת ישראל, נחנך בתנועה אתר "ספר הזיכרון", מאגר מידע אינטרנטי המכיל את סיפורי החיים של בוגרי ובוגרות התנועה, חללי צה"ל, אשר נפלו במערכות ישראל. באמצעות המידע שמצוי בספר הזיכרון, ציינו החניכים את שמות הנופלים מהיישוב בטקסים המקומיים ,סיפרו את סיפורם האישי ופקדו את קברם עם זר מטעם התנועה.

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!