שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    נאום בן בן-עמי מעצרת המחאה בקרית מוצקין

    שיר סמינר מש"צים 2011

    סמינר מש"צים והמאבק החברתי

    13 באוגוסט 2011

    ביום חמישי, 11/8, נערכה עצרת מחאה נגד המדיניות החברתית כלילית. השתתפו בה חניכי קן קרית ים, קן קרית חיים וקן קרית אליעזר. זהו הנאום של בן מקן קרית ים מהעצרת.

    שלום לכולם,
    קוראים לי בן בן עמי, אני חניך בתנועת הנוער העובד והלומד בקן קריית ים. תנועת הנוער העובד והלומד מחנכת לערכים אלו- ערכי השוויון והצדק.
    בשבועות האחרונים עסקתי במאבק המון- הייתי בהפגנות, הרצתי, העברתי פעילויות במאהלים שונים, הצטרפתי לדיונים ואף לקחתי חלק בוועידה הארצית של התנועה בנוגע למחאה.
    בימים האחרונים ביקרתי כאן במאהל ובמאהלים שונים באזור. הכרתי במצוקות של אנשים מכל הרבדים בחברה והבנתי כי המאהל משמש להם מקום מפלט.
    למאהלים בקריות יש כוח ענק כפי שיש למאהלים אחרים בארץ. המאהל הפך למוקד חברתי בשכונה ובקריה ואוסף אליו מבוגרים ובני נוער.
    הצעירים הם אלה שהתחילו את המאבק. לנו,לבני הנוער, הכוח לשנות. לנו הכוח להזיז, לנו הכוח ליצור מהפכה אמיתית. מהפכה שהיא לא אלימה, מהפכה שהיא חכמה מבוקרת ואינטליגנטית- מהפכה של דור שלם שמבין שנמאס לו, דור שלם שמסתכל על התסכול של ההורים שלו, של השכנים שלו ושל כל מי שקרוב אליו ומבין שדי-אי אפשר לסבול את המצב הקיים, אי אפשר לסבול שעוד ועוד אנשים לא מצליחים לגמור את החודש, שמעסיקים מרמים עוד בני נוער תמימים, ושקשישים ונכים לא יכולים לחיות בכבוד במדינתנו.
    העתיד בידיים שלנו, זאת לא סתם קלישאה. אנחנו, בני הנוער,אלה שלומדים בארץ ואוהבים אותה, ואיכפת לנו ממנה נלחם על צדק, נלחם על העקרונות שלנו, ועל עתידנו.
    לדעתי, המאבק שלנו הוא אינו מאבק סקטוריאלי או מפלגתי, הוא לא מאבק של קבוצה אחת או זרם אחד. הוא גם לא מאבק ספציפי על מחיר הקוטג' או על מחירי הדיור.ממש לא. אלא מאבק על תודעה של חברה שלמה שמבינה שמנצלים אותה, חברה שלמה שמבינה שהמציאות שאנו חיים בה תלויה בהחלטות של אנשים, חברה שלמה שמבינה שהפתרון למצוקה הכללית הזו הוא שינוי חוקי המשחק, מדיניות צודקת ולא מפלה, מדיניות סוציאלית!
    בזאת אני מתפלל לשובו המהיר של חייל שהופקר בשבי, גלעד שליט. וקורא לצדק חברתי אמיתי! העם דורש צדק חברתי!
    אסיים בברכת התנועה: לעבודה,להגנה ולשלום עלו והגשימו!

     

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!