שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    נאום חג המעלות של רכזת קן זכרון יעקב

    סמל חדש לנוער העובד והלומד!

    מישראל לפולין וחזרה לישראל - סיכום המסע לפולין ותהליך ההכנה

    14 באוקטובר 2016 / מאת אור רצבי

    "כשהספידו את נשיאנו לשעבר, שמעון פרס, ספדו לו כאחרון הנפילים, כאילו במילים אלו ניסו לומר לכולנו, היה דור ונגמר." אור רצבי, רכזת קן זכרון יעקב, בנאום עוצמתי בחג המעלות על ציונות, הגשמה והנוער של היום.

    "התכנסו היום ביום חג זה לחגוג את חג המעלות, לחגוג את פאר היצירה, השיתוף, הקבוצה, את כוחו של היחד ואת האפשרות הנדירה שיש במפגש בין אדם לאדם.
    כבכל שנה, אנסה לתאר במילים המועטות שיש ברשותי את הקסם המתחולל בקן זה, קסם של משחק, ואהבה והיקשרות, חברות אמת שאין לה סוף ותנאי.
    קסם של מרד, מרד עמוק בכל מה שרע בעולמנו: בבדידות, בשנאת האחר, בגזענות, בניצול ובהפרטה והמרד הינו מרד הגשמה, הקול הפנימי הקורא "פעלי" לכי עשי, שני דבר בעולמך, הפכי עולמו של ילד, חתרי לעולם של שוויון ושל צדק, חנכי, חנכי סביבך באהבה חנכי לדמוקרטיה למרות רצח רבין, חנכי לשוויון למרות הגזענות, חנכי לשלום למרות המלחמה, חנכי לאהבה למרות האדישות. ואולי דווקא בגלל כל אלו – חנכי. הגשימי, פעלי לפי צו ליבך המורה לך. כיוון שפתחת עינייך וראית את העולם, וכעת אין ברצונך לעצום אותם בשנית. דרשי מעצמך ומחבריך, ליצור כאן, בלב המושבה, בית, שיש בו תקווה ומקום לכולם וכולן. על הגדרתם המינית, הגדרתם המגדרית, מוצאם, דתם, צבע שערם וצבע עורם. הקימי בית זה ובני לו קומה שניה, התרחבי אליה, הזמיני אליה עוד ועוד חברים, חניכים, חניכות, מדריכות. שיקחו חלק מהקסם הזה, קסם המרד קסם ההגשמה.
    הקן הזה לימד אותי, שבנער ובילדה חבויים בפנים דברים רבים שרוצים לפרוץ ולהתגלות, שיש בכל אדם כל כך הרבה טוב, שמחכה שיגלו אותו. שמחכה להזדמנות, להושיט יד ולכפות סנדה, לצלם סרטון ולשיר שיר חזק גם בלי לדייק בשום תו, לבנות פעולה במשותף ולהתמודד גם עם מי ששונה ממני מאוד.

     

    חג מעלות

    כתובת אש בחג המעלות של קן זכרון יעקב


    חניכים יקרים, הסתכלו סביב, זהו יום חגכם, עברה שנה ועשיתם כה הרבה. הכפלתם את גודלו של הקן, הצלחתם לגרום להמון רב להדבק בקסמכם, הייתם חברים טובים, יצרתם קבוצות, יצרתם מפגש, בניתם כתובות ומסכת וריקוד ושיר לילות וימים של צביעה, ליפוף, גזירה, שירה, נגינה, צחוק מתגלגל ועצבים ותסכול, וביחד כל כך הרבה ביחד.
    הורים, אורחים, תושבי המושבה הביטו והיו גאים, כי בילידכם, בבנותיכם, יש כל כך הרבה יופי. מהסוג הלא מובן מאליו, שאין במגזינים ובפרסומות. יש בהם כל כך הרבה.
    כשהספידו את נשיאנו לשעבר, שמעון פרס, ספדו לו כאחרון הנפילים, כאילו במילים אלו ניסו לומר לכולנו, היה דור ונגמר. ואני על במה זו קובעת, אין זה עניין דורי. כאן מול העיניים, צעירים בני 9 ובני 17 חניכים ומדריכים בנוער העובד והלומד, קובעים בידיהם וברגליהם את כיוונה של מדינתנו, חברתנו ועמנו. כפי שעשו שנים קודם, באותה התנועה, עם אותה החולצה ואותו השרוך."

     

    כתובת אש לפני הדלקה

    מתכוננים בשטח, חג מעלות קני הוד השרון

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!