שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    נמשיך להדריך את חניכינו

    ח''כ אורלי לוי אבקסיס: אני קוראת להנהלת מקדונלד'ס לשוב לשולחן המשא ומתן

    זה הזמן - להפגש חניכי התנועה, הערבים והיהודים. ולשוחח.

    9 ביולי 2014

    מכתב עמדה- בוגרת קן יבנה- 08/07/14

    לפני מספר חודשים קיבלנו אנו- חברי השכבה הבוגרת של הקן- החלטה לקיים קייצת. קייטנה איכותית וטובה לילדים של יבנה שאנחנו ניצור, נבנה ונדריך. החלטנו שבחודש יולי נהיה אחראים עליהם, על החוויה שלהם וגם על החיים והבטיחות שלהם- איפה שלא יידרש. ביום ראשון האחרון הקייצת התחילה ליותר מ50 חניכים והיה ממש כיף.

    אתמול באיזור השעה 22:00 בלילה נשמעה אזעקה ביבנה וכולנו נכנסנו למקלטים. היינו באי ודאות ובחצות קיבלנו הודעה מפיקוד העורף שאסור לקיים שום פעילות נוער.

    היום בבוקר נפגשנו והעלנו ביחד הרבה שאלות- מה אנחנו מרגישים? איך החניכים מסתדרים במצב הזה? מה הם הרגישו במקלט אתמול בלילה? מה התפקיד שלנו בתור חברי תנועה, בתור מדריכים?

    קיבלנו כמה החלטות. קודם כל- התפקיד החינוכי שלקחנו על עצמנו חייב להמשיך גם אם זה קשה יותר. החלטנו שגם אם המתיחות תעלה וגם אם נצטרך לצאת מיבנה- נמשיך להדריך את חניכינו. בהדרכתנו אנחנו צריכים לעזור להם להתמודד עם המצב הקיים- גם ליצור להם עולם אחר, עולם של ילדים שאין בו רוע וגם לקבל כלים לעבד ולהתמודד עם המציאות המורכבת שהם חווים.

    אתמול בבוקר, כמה שעות לפני האזעקה העברנו לחניכים יום ישראלי. בשיאו של היום החניכים הפגינו על זכותם להישאר בארץ ולא "לעבור לאמריקה". גם בבוקר הזה אנחנו בוחרים להמשיך לחנך את חניכינו לאהבת הארץ וציונות ואמונה בשלום בתור הפתח היחיד למציאות טובה יותר. אין לנו ארץ אחרת ואנחנו לא נלך לשום מקום.

    החלטנו לעמוד לצד חניכינו, לא להיעלם ולא להשאיר אותם לבד. להמשיך את הקייצת בכל צורה שבה נוכל ונידרש- גם בקן, גם במקלטים וגם בעיר אחרת. לדעתנו זה תפקידה האמיתי של תנועת נוער וזה תפקידו האמיתי של קן יבנה של הנוער העובד והלומד.
    חניכים יקרים! אנחנו נשארים פה וממשיכים עם הקייצת. נסתדר גם עם שינויים וגם עם הסלמה במצב. אנחנו קוראים לכם להגיע, להצטרף אלינו, ולחוות ביחד את התנועה שלנו- את הנוער העובד והלומד.

    בוגרת קן יבנה
    הנוער העובד והלומד

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!