שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    סוגרים את הבית

    בית למגוון

    עוטפים את ישראל

    8 בנובמבר 2018 / מאת בר בן משה

    אני לא מוכנה לקבל את הפגיעה באפשרות להיפגש יחד בתנועה, בני ובנות נוער ממקומות שונים, עם אותה חולצה כחולה ושרוך אדום, סביב ערכים משותפים ולפעול יחד לשינוי ושיפור החברה הישראלית. זהו מפגש מיוחד שצריך לעודד ולא לאבד.

    בימים האחרונים אני שומעת על מהלכים של גורמים שונים לניתוק של הנוער המושבי מכלל חלקי החברה הישראלית, מתנועת הנוער העובד והלומד, התנועה שלי. כחברה במזכירות חברות וחברי התנועה – גוף ההנהגה המרכזי של התנועה, בו נפגשים נציגים מכל התנועה לשם קבלת החלטות על עתידה של התנועה – שנפגשה עם חניכים מבני המושבים, ההצעה להסתגר בתנועה נפרדת לא מקובלת עליי ומקוממת אותי מאוד.

    במפגשי המזכירות אני זוכה להיפגש עם הפנים המגוונות של החברה הישראלית. לגלות דברים שלא ידעתי על החברה שלנו, לקבל זוויות מבט חדשות ושונות על החיים בישראל. כך, לדעתי, הרגישו גם החניכות והחניכים ממעגל בני המושבים במפגשים שלנו במזכירות. השיחות שקיימנו על הדומה והשונה בפעילות התנועתית שלנו במושב ובעיר, הצחוקים שהיו כשהחלפנו חוויות דומות על הקשיים שבהדרכה, הגילוי שלמרות השוני ישנו גם הרבה מאוד משותף – כל אלה העצימו את הרצון להכיר ולהיפגש וחידדו את המשמעות של היותנו חברים וחברות בתנועה אחת.

    לכן, לא הפליא אותי שדווקא חניכי וחניכות בני המושבים היו אלה שהעלו הצעה להחלטה לקיים יותר מפעלים משותפים ולפעול למען קירוב והעמקת הקשר בין המעגלים השונים של התנועה. הצעה שהתקבלה ברוב קולות, ואני הרגשתי שאנחנו בדרך הנכונה, לקרבה ושותפות.

    בימים האחרונים אני מרגישה שכוחות אחרים משנים את הדרך שהתחלנו, וכי ישנם אנשים שפועלים כדי להרחיק ולהפריד במקום לקרב ולאחד, דבר שמאוד קשה לי לעכל בעקבות הקשר שנוצר ומה שהרגשתי במפגשי המזכירות.

    בחטיבת בני המושבים ישנם חניכים וחניכות שרוצים להיות חלק מהחברה הישראלית, חלק מתנועה שבה אפשר להיפגש עם השונים ממך, ולמצוא יחד את המשותף. ואף אחד לא יוכל להגיד לי אחרת. כי מה שאני ראיתי במפגשי המזכירות היה הרצון הזה, של בני ובנות נוער, לאחד את החברה הישראלית ולא לפלג אותה. רצון להיות חלק ממשהו גדול.

    תנועת הנוער העובד והלומד היא תנועה של כלל הנוער בישראל, מהעיר, הקיבוץ, המושב והכפר. סיסמת התנועה ״ביתנו פתוח לכל נערה ונער״ שכתובה על הקיר בכניסה לכל קן וסניף של התנועה קוראת לנו לפתוח את הבית התנועתי. עצוב לי לשמוע שישנם אנשים שמבקשים לקחת את בני הנוער מהמושבים לתנועה שסוגרת את הבית שלה.

    אני לא מוכנה לקבל את הפגיעה באפשרות להיפגש יחד בתנועה, בני ובנות נוער ממקומות שונים, עם אותה חולצה כחולה ושרוך אדום, סביב ערכים משותפים ולפעול יחד לשינוי ושיפור החברה הישראלית. זהו מפגש מיוחד שצריך לעודד ולא לאבד. ניתוק הנוער מהמושב לתנועה נפרדת יהיה אובדן כבד לתנועה שלי בפרט ולחברה הישראלית בכלל.

    אני קוראת לחניכי חטיבת בני המושבים לשמר את הקשר והקרבה לשאר מעגלי התנועה ולשמור על כלליותה של התנועה שלנו. לשמור על השיח הנעים והערכים המשותפים שקיימים בתנועה שלנו. לעודד פעילויות משותפות בין המעגלים השונים, לפתח שיח, להתחבר, וליצור קשרים בין כל מעגלי התנועה.

    הכותבת פעילה ומדריכה צעירה בסניף אור יהודה של הנוער העובד והלומד וחברה במזכירות חברי וחברות התנועה.

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!