שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    סמינר הכשרה מחנאית לקראת הפורימונים

    כנס סוללים של קיום משותף

    עליית מפלס הגזענות בחברה שלנו- מה אתה מתכנן לעשות עם זה?

    3 בפברואר 2011

    יעל מגדל מקן שוהם מספר על חוויותיה בסמינר ההכשרה המחנאי...

    ביום שישי האחרון (28/1/2011) יצאנו אני ועוד ארבעה חברי בוגרת לסמינר הכשרה מחנאית. בהתחלה, לא ידענו לשם מה הגענו? ומה אנחנו הולכים לעשות? חשבנו שבטח נבנה מבנה מסויים ואז נפרק אותו ובזה יסתיים הסמינר אבל למרבה המזל טעינו.
    הגענו לאנדרטת הנח"ל בפרדס חנה ושם פגשנו נציגי בוגרת מקינים ברחבי הארץ, הסמינר התחיל. סיפרו לנו שהגענו לפלמ"ח חילקו לנו תמונות של משוריין ואמרו לנו לבנות דגם שלו באמצעות שיפודים ופלסטלינה. בעקבות הניסיון הבנו שהעברת צורה דו מימדית לתלת מימדית ובניית דגם הם לא דברים ממש פשוטים וצריך ללמוד איך לעשות אותם נכון. הסבירו לנו שכל מבנה גם אם הוא נראה מסובך, ניתן לחלקו לקלפים שאותם בונים כיחידות נפרדות ובסוף מחברים אותם ביחד, ושכל מרובע יש להפוך למשולשים.
    התחלקנו לצוותי בנייה ( הקן שלי, קן שוהם יחד עם קן נס ציונה), עברנו תדריך בטיחות והתחלנו בבניית הקלפים של המבנה שלנו, "הכריש הזועם". סיימנו לבנות את הקלפים והלכנו לצפות במצגת שפתחה לנו את הדמיון והמחישה לנו אילו מבנים מדהימים נוכל בסופו של דבר לבנות. למדנו גם על ערך העבודה שבמרוצת השנים הלך לאיבוד בקרב החברה שלנו, למדנו על חשיבותו, על למה החלוצים בעליות הראשונה והשנייה נלחמו על מנת להגשים אותו והחלטנו שגם אנחנו שמים אותו בתור ערך בסולם ערכינו ודרך הבנייה אנחנו מגשימים אותו. כך נגמר היום הראשון.
    ביום השני, יום שבת (29/1/2011) התעוררנו מוקדם בבוקר, אכלנו ארוחת בוקר והמשכנו בבניית "הכריש". העמדנו את הקלפים בעזרת יתרים ובזנטים, כפתנו בגובה כשאנחנו מאובטחים ברתמות ובכוחות עצמנו סיימנו לבנות את ה"כריש". לאחר מכן, עברנו "סימולטור בטיחות" שהכשיר אותנו בנושא הבטיחות בבנייה מחנאית הנדסאית ואחריו היה לנו זמן חופשי להתנסות במתקנים של הצוותים הנוספים. בסוף ההתנסות התיישבנו כל הצוות ביחד. אסף, רכז קן נס ציונה חילק לכל אחד מאיתנו חוברת עבודה שהסבירה לנו שלב אחרי שלב איך מתכוננים לבנייה ואיך יש לפעול בבנייה עצמה. החוברת הראתה לנו שבעצם לתכנן ולהוציא לפועל מתקן מחנאי הנדסאי זה לא דבר כזה מסובך. לאחר מכן פירקנו את המבנה שלנו והבטנו על השטח בו עמד המבנה, הרגשתי כל כך גאה בנו ובעצמי שתוך פחות מ-24 שעות בנינו והעמדנו בעצמנו מבנה מחנאי הנדסאי בטיחותי ואף פירקנו אותו, הרגשתי שאנחנו יכולים לעשות הכל אם רק נרצה.
    בסוף הסמינר ישבנו כל קן בנפרד ותכננו איך יראה הפורימון שלנו, אילו מבנים נבנה בו, איך ניישם את כל מה שלמדנו בסמינר בפורימון שלנו בקן.
    עכשיו כשהסמינר כבר מאחורינו אני לא יכולה לחכות להתחלת תכנון ובניית הפורימון בקן שלי שבעקבות ההכשרה שעברנו בסמינר הולך להיות מהמם!!

    יעל מגדל, חניכה בשכבה י', קן שוהם. =)

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!