שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    סמינר הכשרה מחנאית לקראת הפורימונים

    עליית מפלס הגזענות בחברה שלנו- מה אתה מתכנן לעשות עם זה?

    אדם חמדאן פעיל מצטיין של העיר לוד

    1 בפברואר 2011

    תוך 24 שעות צוותי חניכים (5 חניכים מכל שכבה בוגרת) למדו, הוכשרו ובנו מתקנים מחנאיים שווים ביותר לקראת הפורימונים בקנים שלהם... לפורימון שלהם מומלץ להגיע.

    בימים שישי-שבת האחרונים (28-29/1/2011) התכנסו  חניכים מכלל קיני תנועת הנוער , ללמוד ולהכשיר את עצמם בבניית מחנאית הנדסית – לשם בניית מתקני פורימון שווים ביותר אשר ישדרגו את חוויית הפורימון בקנים שלהם.

    בהכשרה למדו את הא'-ב' של הבנייה המחנאית הנדסית העבודה בקלפים, את סדר העבודה הנכון, ובנו והתנסו בבניית מתקנים (שור זועם, מיטת אימים, ספינת פיראטים, קרוסלה ציונית)…

    המתקנים יצאו ממש שווים ורציניים (וכמובן בטוחים) – ובסיום יום שבת כולם כבר רצו לחזור לקנים ולהקים את המתקנים לקראת הפורימון בקן שלהם.
    לאחר הבנייה נפגשנו עם חוברת התכנון שנראית ממש רצינית (כמו תכנון מהנדס) אבל ממש מוליכה שלב-שלב בבנייה ובארגון אליה (שרטוט, דגם, שלבי עבודה, ציוד, לו"ז עבודה, בטיחות…) ופתאום נראה היה שלא כ"כ נורא לתכנן מתקן מחנאי אם חושבים אותו מספיק מראש ועובדים עם חוברת העבודה.

    ביום שבת בצהריים כל חניכי ההכשרה עברו "סימולטור בטיחות" אשר בחן, לימד והכשיר את החניכים בנושא הבטיחות הכ"כ חשוב בתחום הבנייה המחנאית הנדסית.

    בסיום המפגש (לאחר שפורקו כל המתקנים) ישבו החניכים, כל צוות בוגרתי עם עצמו, ותיכננו איך יראו ההכנות לפורימון בקן שלהם – אח"כ חזרנו הביתה שמחים ומרוצים…

    חשוב לציין:ניתן לבנות מתקנים אלה רק לאחר אישור המתקנים ע"י רכז מחוז ולאחר היוועצות עם מהנדס.

    אלף תודות לעודד וירדן שהיו צוות טכני משובח, תודה לרומן שהיה רכז בטיחות טוב כ"כ, תודה למהנדס שייעץ לנו בנושא המבנה, תודה לאודי החובש התנועתי ותודה לעמית שאישר את "תוכניות העבודה".

     

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!