שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    סקר: 1 מכל 5 ישראלים היה חניך בתנועה

    אני לא מאמינה שזה נגמר

    החלטות הועידה העשירית של הנוער העובד והלומד

    6 באוגוסט 2015

    חוגגים 90 שנה לתנועת הנוער העובד והלומד. סקר חדש שנערך עבור תנועת הנוער מציג: 1 מכל 5 ישראלים גדל והתחנך בנוער העובד והלומד!

     תנועת הנוער העובד והלומד מציינת בימים אלה 90 שנה להיווסדה, ולרגל חגיגות ה-90 התכנסה התנועה לוועידתה העשירית, לאחר פגרה של מעל 20 שנה.
    סקר שנערך עבור התנועה על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה לקראת כינוס הוועידה, מציג נתונים מדהימים, אשר הבולט מבניהם הוא ש- 1 מכל 5 ישראלים היה חבר בתנועת הנוער העובד והלומד במרוצת השנים (20.8%) כאשר מתוכם 53% גברים ו-47% נשים.

     

    נתונים מרתקים נוספים שעלו מן הסקר מציגים את הנוער העובד והלומד כ"מיקרוקוסמוס" של החברה הישראלית, וכתנועה עממית הפונה לכלל העם. בקרב החילוניים 24.2 אמרו שהיו בנוער העובד והלומד, 24.7% בקרב המסורתיים, ואפילו 10.3% דתיים חרדיים היו פעם עם חולצת תנועה ושרוך אדום. עובדה זו מתיישבת עם הפריסה הרחבה מאד של התנועה, כ-650 קנים וסניפים מכל רחבי הארץ.

     

    באשר לפריסה הגיאוגרפית חברי התנועה מחולקים כך: 18.6% מאזור הצפון היו חניכים בתנועה, 35.5% מאזור השרון,

     20.6% מאזור מרכז, 10.7% מאזור ירושלים ו-20.3% מאזור הדרום.
    מתוך הסקר עולה גם שחברי הנוער העובד והלומד מצטיינים גם בהשתלבותם בעולם ההשכלה הגבוהה. 19.8% מבעלי ההשכלה האקדמאית ציינו כי היו חניכים בנוער העובד והלומד.

     לסיכום, לפי ממצאי הסקר, מיום הקמת התנועה התחנכו בנוער העובד והלומד למעלה מ-1,300,000 חניכים בקרב האוכלוסייה היהודית בלבד. בתוספת חניכיה הערביים והדרוזים של התנועה המספר עוד ממשיך לעלות. יש לציין כי תנועת הנוער העובד והלומד היא תנועת הנוער היחידה אשר משותפת לערבים, יהודים ודרוזים והתנועה היום פעילה בקרב 33 יישובים ערביים ו-13 יישובים דרוזים. 

    הסקר הזה מלמד אותנו עד כמה עמוקה ורחבה פעולת התנועה שלנו. ב-90 שנים של פעילות הספקנו להגיע למספר אדיר של חניכים אשר התחנכו לערכי שוויון, צדק, ציונות, אהבת האדם ודמוקרטיה. כיום ישנם 85,000 חניכים בתנועה אבל זה רק חלק קטן ממה זה הנוער העובד והלומד.. העובדה שחלק נרחב מהחברה הישראלית עבר בשערי התנועה היא סיבה גדולה לגאווה לכולנו, כאשר מאות רבות מבניהם ממובילי הכלכלה והתרבות בישראל, אנשי רוח בולטים ובכירים בהנהגה הפוליטית (ראשי ממשלה – רבין, שרון.. נשיאים – קציר ופרס, ורמטכ"לים – יעלון, גנץ). יש לנו עוד 90 שנה להמשיך לבנות ביחד את החברה הישראלית ולהמשיך להזמין לביתנו עוד ועוד ציבורים. סיסמת התנועה "ביתנו פתוח לכל נערה ונער" מקבלת חיזוק אדיר מתוצאות הסקר וכך נמשיך גם ב-90 השנים הבאות!



    סקר מכון גיאוקרטוגרפיה נערך בחודש יולי 2015 בקרב 500 גברים ונשים, בגילאי 18 ומעלה, המהווים מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישובים היהודיים במדינת ישראל.

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!