שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    עוד רגע ממריאים…

    10 טיפים לפורימון מושלם!

    סוגרים את הדרום

    26 בפברואר 2015

    "ההכנה היא הכל. נח לא התחיל לבנות את התיבה כשהתחיל לרדת גשם. " –וורן באפט | טל מקלר, כתבת "המערכת"



    טל מקלר

    כתבת "המערכת"

    קן כפ"ס חדש

     

    בעוד כמה ימים אני אצא למסע לפולין עם הקבוצה שלי בתנועה. לקראת היציאה התחילו לעלות לי כל מיני חששות ולחצים. שאלות כמו מה לוקחים למסע? איזה חטיפים לקחת? איך אני צריכה להתכוננן נפשית לחוויה הזאת? מה עושים במצבי לחץ שונים? ובקיצור, איך אני עוברת את המסע בצורה הטובה ביותר?

    אז כולנו נלחצים כשאנחנו במצבים לא מוכרים, סביבה לא מוכרת, רחוק מהבית או שומעים וחווים חוויות קשות. כולנו אנושיים וכולנו יכולים להגיע למצב של חרדה וכו'. במקרים כאלה כדאי ללכת הצידה, ולקחת כמה נשימות עמוקות, לשים לב לנשימה ולהתמקד בה, להאט קצת את הקצב ולעשות עצירה בשביל לעכל את הכל.

    אופציה נוספת זה לשתף את ההרגשה עם המדריך, או עם אחד החברים בקבוצה. לצאת למסע עם התנועה, זה לצאת עם החברים שלך. תתמכו אחד בשני ותרגישו בנוח לשתף את המחשבות והרגשות שלכם. אתם יכולים גם להיאחז במשהו שיקר לכם ומזכיר תחושה נעימה. בין אם זה השרשרת שאמא קנתה לך, השעון של סבא או כל דבר שעושה לכם טוב על הלב ומרגיע אתכם.

    במהלך המסע , צפויים קשיים רבים שאני חושבת עליהם לא מעט. איך אסתדר עם מי שאיתי בחדר או שאולי אולי האוכל לא יהיה טעים, הלמידות הארוכות, הקור אימים המקפיא, הגעגועים הבייתה, אולי המסע ישפיע עלי יותר מידי מבחינה ריגשית?, מה אם אצחק במקומות הלא מתאימים? והרשימה עוד ארוכה…

    אז כמו שכבר הבנתם, אני ממש בלחץ מהמסע. מלא דברים מטרידים אותי, וכדי לקבל כמה תשובות לאין ספור השאלות הייתי חייבת לשאול איך החברים מהקן שלי שנה שעברה התמודדו עם זה. שחק וקסלר, חניך בתנועה בכיתה י"ב מקן כפר סבא חדש נתפס על הכוונת שלי וענה על כמה מהשאלות.

    תגיד שחק, מה היה לך הכי קשה בפולין?

    "בפולין אתה חווה סדר יום מאד עמוס ולחוץ לקום מוקדם וללכת לישון מאוחר, החוויות הקשות, וגם השיחות האישיות עם החברים אל תוך שעות הלילה המאוחרות. הכל נורא מעייף פיזית, ומקשה להתעורר בבוקר ולהיות ערנייים במהלך היום."

    אז איך התמודדתם עם זה?

    "התמודדנו עם הקושי בתור קבוצה. המדריך שלנו עשה תורנויות בוקר. כל פעם כל זוג היה צריך לקום לפני כולם , לעבור בחדרים ולהעיר את הקבוצה. ובעצם הפכנו את הקושי הזה למשהו כיפי.."

    יש לך המלצות לאלה שיוצאים למסע?

    "כן. אני ממליץ לבוא בראש נקי, בלי ציפיות. לשכוח מכל מה שאמרו לכם על החוויה ולנסות לחוות אותה כמו שהיא. לא להרגיש דחף לבכות או להחזיק את עצמך לא להתפרק. תנסו להתעמק בקבוצה, תמיד לשים לב לחברים שלכם. תזכרו שיצאתם ביחד ,תהיו שם אחד בשביל השני. פולין זאת חוויה חינוכית , לומדים המון ומסיקים המון מסקנות על החיים והחברה. מתבגרים.

    בנוסף, כשיש לך את החברים הכי טובים שלך איתך בקבוצה, כל קושי בין אם זה הגעגועים לבית או החוויות הקשות במחנות, עובר יותר בקלות. ההתמודדות היא ביחד כקבוצה. וכל קושי הוא כלכך מזערי כי אפילו אם אתה קצת עצוב תמיד יש לך על מי להתפרק."

    אז רגע לפני שאנחנו עולים על 

    המטוס אני מקווה שיהיה לכולנו מסע מוצלח, מלמד מהנה ומשמעותי. תבואו עם הרבה מצב רוח ותזכרו שזאת חוויה של פעם בחיים, מסע עם התנועה עם החברים שלכם לקבוצה זה משמעותי בפני עצמו. זכרו שאתם מייצגים משהו מהרגע שאתם עולים למטוס. אתם מייצגים את העם היהודי, את ארץ ישראל ובמיוחד את התנועה שלנו- הנוער העובד והלומד.

    אז עלו והגשימו!

    נ.ב. למבולבלים מביננו הוספתי רשימת ציוד 😉

     

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!