שליחת כתבה






    אייקון המקום שלי לשנות
    המקום שלי לשנות

    "עם שאינו יודע את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל."

    אנחנו חיים בעוטף עזה כי זה הבית שלנו

    "חלוץ זה לא דבר מולד, אלא נבחר."

    13 במרץ 2016

    הכירו את הסיפור של אלי שלוש, מאחרוני דור הפלמ"ח, שביקור אקראי בשוק הפשפשים ביפו זימן לחייו משימה גדולה.

    "עם שאינו יודע את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל." (יגאל אלון).

    אלי (עלי) שלוש, היום בן 93, נולד בישראל בשנת 1923, ובילדותו היה חניך בתנועת הנוער העובד. בסוף שנת 1941, גויס לפלמ"ח כדובר ערבית וצורף למחלקת המסתערבים בכפר הגלעדי. רוב אנשי המחלקה היו צעירים מתנועות הנוער הציוניות בעיראק, מצרים, סוריה ולבנון ואלי היה בן הצברים היחידים. אלי שירת ביחידה ועקב נסיבות משפחתיות נאלץ לחזור הביתה. בשנת 1943 גוייס ע"י אנשי הסוכנות היהודית למטרות מיוחדות. בשנת 1944 גויס לצבא הבריטי. עם הכרזת המדינה, פעל במסגרת ארגון "ההגנה" בשמירה ובביטחון וכמפקד אזור בנווה צדק. עם הקמת צה"ל, גויס ונשאר בשירות עד שנת 1953.
    אלי המשיך להקדיש את כל חייו לפעילות חברתית למען הכלל ופעל לשם כך במסגרת עמותות שונות. לפני מספר שנים, ביקור מקרי בשוק הפשפשים זימן לו משימה לאומית חדשה.
    "לימים בביקורי בשוק הפשפשים, בין ערמות הגרוטאות, תפסה אתעיני תמונה צבעונית מרופטת ודהויה." כך מספר אלי. "הבנתי מתוכנה שזו מגילת העצמאות ושבידי אוצר היסטורי. היא הייתה מעוטרת בצבעים מרהיבים על ידי הצייר המפורסם ארתור שיק. כמתנה לעם ישראל על הניצחון במלחמת ששת הימים."

    אלי שלוש, בדירתו בראשון לציון

    אלי שלוש, בדירתו בראשון לציון

    אלי קנה את התמונה בעשרה שקלים בלבד, שיקם אותה במאמצים רבים והחליט שמציאת המגילה היא כמו סימן משמיים – לוודא כי מגילת העצמאות ותוכנה יגיעו לכל בית בישראל, לכל חייל משוחרר, לכל תלמיד וחניך במוסד חינוכי.
    לאחר שיפוץ המגילה, פתח אלי בביתו מפעל לייצור תמונות ובשנים האחרונות הוא פעול נמרצות, ובהתנדבות מלאה כדי להפיץ את המגילה, ובעיקר את הרעיונות הציוניים של חברת מופת, שעומדים מאחוריה. המניע של אלי שלוש, היה הכאב שחש לאור המחשבה שרבים כלכך קיפחו את חייהם בשביל להקים את מדינת ישראל, אך היום ישנם כאלה אשר אינם מכירים כלל וכלל את מגילת העצמאות – את הרעיון המוסרי והחזון שעומד מאחורי המדינה. את מפעלו החינוכי הקדיש לאותם חברים שכבר אינם ולמען זיכרונם.
    מוסדות ציבור וחינוך רבים כבר אימצו אליהם את המגילה ולאחרונה, גם תנועת הנוער העובד והלומד רכשה מספר מגילות כדי להפיץ בקרב משרדי וקני התנועה. במידה ותרצו לרכוש מגילה בעבור הקן או הסניף שלכם, פנו אלינו פרטי.
    מאחלים לאלי עוד שנים רבות של עשייה ציונית מעוררת השראה.
    עלה והגשם!

    שליחת כתבה
    השארו מעודכנים!